Ik krijg het originele hd icoon niet terug. [opgelost]

Hey appeltjes,

Ik heb een probleem. Ik heb een tijd geleden candybar gedownload. Toen heb ik gelijk een collectie matrix iconen gedownload. Ik vond ze er wel stoer uitzien. Een boel gewijzigd met succes.

Mijn iconen voor de 2 partities van de hd had ik ook gewijzigd, maar vond de originele toch mooier. DIe heb ik toen terug gezet.

Nu heb ik ook een paar maal gelezen dat je het ook via toon info kan doen. Ik opende dat laatst en selecteerde het icoontje. En drukte vervolgens op backspace/delete ik weet niet meer welke. Vervolgens verdween dus het originele icoon en verscheen de matrix versie voor een vaste HD.

Nu heb ik de originele gevonden, maar nu lukt het mij niet om de originele weer terug te krijgen via de copy/paste methode. Van candybar is de gebruiksduur afgelopen, dus dat kan ik niet meer uitproberen.

Heeft iemand een idee hoe mijn originele icoon weer terug krijg?
Nog een tweetal plaatjes ter verduidelijking.

DIt is de schijf met bijpassend icoon.
[img:606df241fb]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=11479[/img:606df241fb]

Dit is het originele icoon.
[img:606df241fb]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=11478[/img:606df241fb]

Mijn dank is groot.

Hier een draadje:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=68022&highlight=

Het harddisksymbool aanklikken. Appeltje-i (info), het bovenste te wijzigen plaatje aanklikken en op delete drukken. Et voila!

:apple: + backspace >> is normaal resetten van je icoontje :apple: + x >> gebruik ik vak om het te verwijderen

PS:: Heb je een linkje naar die matrix icoontjes aub? Ik ben deze namelijk nog nergens tegengekomen.

Ik heb de tips die in het andere topic staan en die hier zijn gegeven geprobeerd, maar niks werkt.

Nog even ter verduidelijking. Ik heb zelf een paar dagen geleden [command] i gedaan en toen het standaard icoon geselecteerd en op backspace gedrukt. Toen sprong hij naar de matrix icoon.

Als ik nu op backspace druk doet hij niks. Ook niet als ik copy paste doe en ook niet als ik sleep.

iSander: Ze staan gewoon op de originele apple site. Hier de link.

http://www.apple.com/downloads/macosx/icons_screensavers/matrixrebooted.html

Selecteer je wel het kleine icoontje, boven 'spotligt voorkeuren' i.p.v. het voorvertoningssymbool? En gebruik eens 'delete' i.p.v. backspace...

Ja, dat snap ik. En ik heb beide geprobeerd, maar lukt niet.

Is er nog een ander progje, dat dit kan naast candybar?

[quote:54d7229bef="iSander"]:apple: + backspace >> is normaal resetten van je icoontje :apple: + x >> gebruik ik vak om het te verwijderen

PS:: Heb je een linkje naar die matrix icoontjes aub? Ik ben deze namelijk nog nergens tegengekomen.[/quote:54d7229bef]

Staan gewoon bij : www.iconfactory.com

Ik las dat je CandyBar had gebruikt. Dit maakt namelijk gebruik van een eigen database met alle icoontjes. Op het moment dat je het installeert kijkt hij naar alle iconen in het systeem en dit is dan zijn eigen backup. Als je dan al bepaalde iconen hebt veranderd zoals een HD dan is dat icoon de standaard voor hem. Dus terug naar naar de osx standaard gaat dan niet.

Ik heb er een tijd geleden ook last van gehad omdat ik ook al iconen had gewijzigd. Volgens mij kan je niet echt meer terug behalve het originele harde schijf icon ergens vandaan halen en die weer via Candybar wijzigen. Maar misschien als je Candybar helemaal delete dat het weer goed komt.
Misschien iets om te proberen.

Bij mij is het overigens ook nog niet opgelost…

Ik heb Candybar eraf gegooid, maar hert helpt niks.

Ik had Candybar eerst er helemaal af gegooid en er opnieuw opgezet. Toen is het me wel gelukt om hem te wijzigen in een ander hd icoon, maar niet het origineel.

Ik was wat aan het klooien en nu heb ik met mijn stomme kop ook nog eens het originele hd icoon weggegooid. Als ik nu naar .icns bestanden zoek, vind ik het internal.icns bestand niet meer.

Wat trouwens wel raar is, dat de tweede partitie wel gewoon nog het origineel laat zien.
Ook heb ik die geprobeerd te kopieren, maar ook dat werkt niet.

Aangezien ik schijnbaar het originele icoon hebt weggegooid heb ik de volgende vraag.
Wie kan mij even het originele bestand doen? Hij heet internal.icns. En als je hem aan mij kan geven wil je dan ook even vertellen waar hij oorspronkelijk is osx.4.4 hoort te staan.

Je mag hem mailen, pb-en of hier posten. Ik zou namelijk graag het icoon wat ik met mijn stomme kop heb weggeggooid in ere willen herstellen.

[i:d4ba9cc698]Edit: als ik nu trouwens zoek naar .icns bestanden, dan vind ik er nog maar vijf?
Ik ben nu wel bang dat ik er veel meer heb gewist door candybar te wissen.[/i:d4ba9cc698]

Mac Daddy, wanneer ik op internal.icns. spotlight wordt er niets gevonden. Ik zal je in ieder geval een icoontje PB'en. Is beter dan niets toch?

Ja, is het de originele dan?

Dan graag.

Tja, dat is hoe je het bekijkt, het is de originele, maar dan even op een leeg mapje geplakt. Als je weet waar het origineel is dan stuur ik het ook natuurlijk. Ik heb je inmiddels een PB'tje gestuurd met de vraag waar naar toe omdat ik geloof ik geen bestandjes via MacOSX kan sturen..

Ik heb al een pb teruggestuurd, maar ik heb hem in de eerste plaats gevonden door naar .icns bestanden te zoeken. Maar niet op de locatie gelet.

Dinkum, dankuwel. Ik krijg hem alleen niet gekopieerd. Heel vreemd. Maar bedankt voor de moeite.

Ik snap echt niet waarom dat kopieren niet werkt? En waarom ik maar eerst zo veel .icns bestanden vond via zoeken en nu nog maar zes?

Nog een wel zeer voor de hand liggende vraag, en dan geef ik het op: als je :apple: -i gebruikt dan heb je ook naar je bevoegdheden gekeken, m.a.w. het is niet beveiligd?

En permissies herstellen met het schijfhulpprogramma (in hulpprogramma’s) al gedaan?

Ik zie bij de hd nergens een beveiligings vinkje.

Ja schijfhulpprogramma kwam ik gisteren nog op, maar dat heeft geen effect gehad.

Bedankt voor je mail nog trouwens.

Het is gelukt om via Candybar het icoontje van Dinkum op de hd te zetten. Bedankt Dinkum.

Maar wat ik eigenlijk liever zou willen hebben is dat hij het originele icoon terug vind.

Ik zat te denken of osx die instellingen niet ergens opslaat en ik die dan moet wissen?
Van mijn part gooi de instellingen weg van alle icoontjes en zie ik weer alle originelen, dat maakt mij niet zo veel uit.

[b:8d59e690af]Edit: Ik heb in de bibliotheek nu wel een icons map gevonden, met daarin genummerde mappen en daarin weer een genummerde map en daarin een .cache bestand.
Moet ik hier wat mee doen om de originele iconen te herstellen?

Nog een afbeelding ter verduidelijking[/b:8d59e690af]

[img:8d59e690af]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=11481[/img:8d59e690af]

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb zelf een icoontje gemaakt voor mijn camera en met Icon Composer opgeslagen als .icns. Het probleem is nu, hoe krijg ik dat icoontje als voorvertoningplaatje? Ik heb het icoon al eens in de pakketinhoud van een ander programma gestopt en de plist aangepast, maar dan verschijnt het veranderde icoon enkel in het dock, en niet in de Finder. Ik heb al tal héél het forum afgezocht en op Google rondgekeken, maar ik vind geen uitleg...

[img:19d9f301ba]http://cmdstud.khlim.be/~nlooymans/vanalles/icoonplaatje.png[/img:19d9f301ba]

edit

Heb het ondertussen gevonden, daar moet je blijkbaar een speciaal programmatje voor downloaden. Voorbeelden zijn icns2icon en IconBox :slight_smile:

Misschien dat er nu iemand mij kan helpen?