Ik krijg VPN niet aan de praat .. .

Ik probeer nu al een paar dagen met VPN in te loggen op een netwerk (campusnet), maar ik krijg dan steeds weer dezelfde foutmelding.. Ik heb alles al tig keer nagelopen en de VPN-instellingen zijn zoals ze zouden moeten zijn.. (zie [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=52416]hier[/url] meer)

Als ik op verbind klik krijg ik na enkele seconden deze melding:
[img:e04a6edbf2]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8566[/img:e04a6edbf2]

Aangezien het volgens mij dus niet aan de VPN-instellingen kan liggen moet het ergens anders inzitten, alleen heb ik geen idee waar.
Misschien bij de router- of firewallinstellingen…?

Als internetprovider heb ik @home

Ik hoop dat iemand me kan helpen… :slight_smile:

Bij mij op het werk, werkt de VPN-verbinding alleen met de software (En de software is uiteraard alleen voor Windows)die bij de server hoort (Cisco). Ook al voer ik alle wachtwoorden e.d. goed in, de verbinding weigert. Ik denk dat bij jou hetzelfde geldt.

Hetzelfde hier, vpn verbinding van den unief werkt ook alleen maar met cisco, maar bij ons aan UGent verzorgen ze ook licenties op naam voor cisco voor tiger, daarvoor ook voor de andere van Os X.

Dus cisco is betaalsoftware wel, maar als uw school een vpn verbinding aanbiedt, moet je ook maar eens zoeken welk programma ze vereisen, zal wel op de helpdesk van de IT dienst staan.

Als het goed is dan heb ik geen extra software nodig.. In de [url=http://sntwiki.snt.utwente.nl/tiki-view_faq.php?faqId=2&PHPSESSID=a96854a7f4799b868d64c6669894957d#q24]FAQ[/url] op de 'hulpsite' stond zelfs dat dit conflicten op kan leveren..

[quote:d02fc497be]- er is andere vpn software geinstalleerd die conflicteerd (bijv. de cisco vpn software)[/quote:d02fc497be]