Ik snapper geen hol van .mov

Wel mensen, ik snap er werkelijk geen hol van. In Flash MX 2004 een prachtige animatie gemaakt. Ik exporteer via Quicktime Video vanuit Flash MX 2004 met een compressor als Cinepack, Sorenson Video 3, MPEG 4 naar een movie. Die kan ik allen prima afspelen op mijn Mac met Quicktime. Maar iedereen met een windows computer en Quicktime erop kan het niet afspelen. Hoe kan dit nou? Quicktime is toch quicktime? Wat doe ik verkeerd? Help me plz, ben ten einde raad.

Thx :slight_smile:

Verschil QT7 en QT6??

QuickTime is geen formaat. Dus QuickTime is niet overal hetzelfde.

.mov is slechts een pakket met een video en audiostream. Hoe die stream wordt gecodeerd kun je zelf kiezen, maar kies je een codering die niet in de Windows-versie zit, zal die het niet af kunnen spelen.

Probeer de motion-jpeg codec eens, die zit volgens mij in de meeste QT versies wel…

Sorenson Video 3 codec kun je gewoon met QT6 voor de PC bekijken. Probeer het exporteren eens in Cleaner (als je die hebt) ipv Quicktime Pro.

[quote:4ced425bc7="netfox"]Sorenson Video 3 codec kun je gewoon met QT6 voor de PC bekijken. Probeer het exporteren eens in Cleaner (als je die hebt) ipv Quicktime Pro.[/quote:4ced425bc7]

Ik exporteer vanuit Flash, niet vanuit Quicktime!

Heb je QT6? of 7?

Exporteer het zaakje vanuit Flash naar een quicktime bestand in volledige kwaliteit… exporteer het vervolgens in Quicktime Pro naar het bestand wat je wil hebben. In Quicktime 6 kun je heel gemakkelijk naar een bestand - geschikt voor internet - exporteren die gelezen kan worden op Windows. In Quicktime 7 moet je even de codec omzetten naar Sorenson Video 3.