Ik voor me beduveld door MacHouse

Ik wil hier graag een opmerking plaatsen. Een paar maanden geleden heb ik als verjaardagscadeau een iPodphoto 60GB gekocht. Nu heb ik aanvullend een dock en een onstage erbij gegeven. Wat blijkt: het dock past niet, tot 2 keer toe terug geweest naar MacHouse in Rotterdam. De eerst keer mét de iPodphoto erbij. Tot 2 x toe hebben ze gewoon het verkeerde meegegeven. Nu moeten we weer terug. En wat blijkt ook nog eens: de onstage adapter voor de iPodphoto past ook niet: MOET WORDEN BIJGEVIJLD :evil:

GEACHTE VERKOPERS VAN MACHOUSE: ZEG DAN GEWOON DAT JE DIE SPULLEN VOOR DE IPODPHOTO NOG NIET BINNEN HEBT.

Nu wordt een prachtig cadeau gewoonweg een lastig pakket.

yeah...

Hiervoor moet je bij Machouse zijn en niet op deze site gaan lopen zeuren, wat mij betreft. Het blijft lullig voor je, maar daar kunnen wij niets aan doen. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, dus.

1. Welkom op dit forum. 2. Verander de hoofdletters in het onderwerp van je bericht even door gewone letters: we snappen het zo ook wel. 3. Als je gelijk de zoekfunctie van dit forum even test, zul je merken dat er meer smakelijke verhalen over MacHouse te vinden zijn.

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=92&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=machouse+nooit+kopen]probleemgeval 1[/url] [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=54097&highlight=machouse+problemen]probleemgeval 2[/url] [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=29408&highlight=machouse+problemen]probleemgeval 3[/url]

machouse is gewoon een kutzaak.

werknemers hebben een kennis niveau wat te laag is voor een apple winkel.
repareren kunnen ze al helemaal niet.

als je je moet laten adviseren kan je je dat beter hier laten doen dan daar (of bij
welke apple winkel dan ook) en als je slim bent koop je er helemaal niet.

er zijn zoveel probleem gevallen bekend.
en de apple costumer service heeft ook heel veel problemen met ze.

dus… lees topic 1 en volg mijn advies op :smiley:

Ga daar eens praten met andere mensen dan de verkopers zelf, liefst zelfs met de directie. Kom je vaak veel verder mee, is mijn ervaring. Bovendien werkt dat vele malen beter dan dat we hier een "anti-Machouse" sfeer gaan zitten creëren.

Anti-Machouse sfeer valt mee, maar het is wel redelijk opvallend dat er zoveel negatieve posts op het forum over geweest zijn. Komen vaak neer op onwetend personeel of slechte afhandelingen. Ach ja, wat wil je met de marges van Apple. Daarnaast heeft iedereen zijn eigen ervaringen bij elke winkel. Kortom, niet tevreden met de éne, dan moet je volgende keer gewoon naar de andere gaan.

Je verhaal hier plaatsen is nooit nutteloos, hiermee kun je jouw ervaring met andere delen. Misschien leest er nog eens een MacHouse medewerk(st)er mee en kunnen ze er iets van opsteken.

ik ben het met Adriaan eens.... Door de ervaringen met Mac winkels hier op het forum, krijg je een beetje een inzicht van welke Mac winkels het klantvriendelijkst zijn en de meeste kennis hebben op het gebied van Apple.... Hierdoor weet ik bij welke Mac winkels ik mn hardware moet halen en welke winkels ik moet mijden....

[quote:adb0db3911="bubba2"]Ik wil hier graag een opmerking plaatsen. Een paar maanden geleden heb ik als verjaardagscadeau een iPodphoto 60GB gekocht. Nu heb ik aanvullend een dock en een onstage erbij gegeven. Wat blijkt: het dock past niet, tot 2 keer toe terug geweest naar MacHouse in Rotterdam. De eerst keer mét de iPodphoto erbij. Tot 2 x toe hebben ze gewoon het verkeerde meegegeven. Nu moeten we weer terug. En wat blijkt ook nog eens: de onstage adapter voor de iPodphoto past ook niet: MOET WORDEN BIJGEVIJLD :evil:

GEACHTE VERKOPERS VAN MACHOUSE: ZEG DAN GEWOON DAT JE DIE SPULLEN VOOR DE IPODPHOTO NOG NIET BINNEN HEBT.

Nu wordt een prachtig cadeau gewoonweg een lastig pakket.[/quote:adb0db3911]

derde keer eventjes passen, dan weet je gelijk of je het goede hebt :slight_smile:

[quote:adb0db3911=“martijngrootens”]yeah…[/quote:adb0db3911]

juist, een prachtige bijdrage.

Die anti-machouse sfeer was inderdaad ook wel wat overdreven, maar ik bedoelde ook meer te zeggen dat het mij ook opvalt dat er zoveel negatieve berichten zijn over machouse. En ook ik heb er wel de nodige ervaringen. Mijn advies was daarom ook, neem eens contact op met de directie. Dat zijn doorgaans de mensen die je de beste uitleg kunnen geven waarom dingen verkeerd gegaan zijn en tevens zijn het de mensen die de werkwijze binnen het bedrijf kunnen veranderen.

En daarnaast gaan bij elk bedrijf dingen fout. Hier kunnen 101 redenen voor zijn. Soms ook redenen die al opgelost zijn, maar toch nog een nasleep hebben. Sommige problemen kun je accepteren vanuit de gedachte dat overal wel eens iets misgaat, maar een enkele keer behoeft een probleem extra aandacht. Ik probeer ze meestal zo direct mogelijk bij de oorzaak op te lossen. Veel extra onnodige aandacht van een probleem leidt alleen maar tot een negatieve naam van het bedrijf. En vergeet niet, een negatieve naam is veel sneller gemaakt dan een positieve.

[quote:ee932e06bc="HS-L"]machouse is gewoon een kutzaak.[/quote:ee932e06bc]

Ik heb bij Machouse de afgelopen jaren gekocht:

1x iMac DV (G3 400 mhz)
3x iMac DV (G3 600 mhz)
1x Dual 1Ghz G4
1x iMac G4 (700Mhz)
1x Titanium 1Ghz Powerbook
1x Aluminium G4 867Mhz Powerbook
2x eMAc 1Ghz
2x iMac G5 1.8
2x G5 2.3 Ghz
1x iBook G4 1.2 Ghz

En nog veel meer rand apparatuur. Is van alles stuk geweest maar alles is altijd keurig netjes gerepareerd en afgehandeld. Dus is niet altijd een kut winkel hoor…

[quote:ab5ebe51f1="Meneer Guggenheimer"]

1x iMac DV (G3 400 mhz)
3x iMac DV (G3 600 mhz)
1x Dual 1Ghz G4
1x iMac G4 (700Mhz)
2x eMAc 1Ghz
2x iMac G5 1.8
2x G5 2.3 Ghz
1x iBook G4 1.2 Ghz
[/quote:ab5ebe51f1]

FREAK :wink:

en ik zit hier op m’n kot in de miserie met een hééél oude iMac graphite 256 mb ram die met moeite Tiger kan draaien! en al helemaal geen programma’s die ik nodig heb voor school zoals SPSS … :cry:

offtopic [quote:30219b03ad="vic"][quote:30219b03ad="Meneer Guggenheimer"]

1x iMac DV (G3 400 mhz)
3x iMac DV (G3 600 mhz)
1x Dual 1Ghz G4
1x iMac G4 (700Mhz)
2x eMAc 1Ghz
2x iMac G5 1.8
2x G5 2.3 Ghz
1x iBook G4 1.2 Ghz
[/quote:30219b03ad]

en ik zit hier op m’n kot in de miserie met een hééél oude iMac graphite 256 mb ram die met moeite Tiger kan draaien! en al helemaal geen programma’s die ik nodig heb voor school zoals SPSS … :cry:[/quote:30219b03ad]

ik koop nooit online... bespaard me al deze problemen...

Heb alleen maar goede ervaringen met Machouse, sorry. Nou is dat wel Woerden, de eerste vestiging (meer ervaring?). Pas nog data gered van een oude G4, overgezet op een externe, kon ik op wachten. Het is ook net wie je treft.

Ik heb een hekel aan fransen omdat de 4 fransen die ik ontmoet heb hufters waren.

[quote:a6eb2f7461="Adriaan Mol"]Anti-Machouse sfeer valt mee, maar het is wel redelijk opvallend dat er zoveel negatieve posts op het forum over geweest zijn. Komen vaak neer op onwetend personeel of slechte afhandelingen. Ach ja, wat wil je met de marges van Apple. Daarnaast heeft iedereen zijn eigen ervaringen bij elke winkel. Kortom, niet tevreden met de éne, dan moet je volgende keer gewoon naar de andere gaan.

Je verhaal hier plaatsen is nooit nutteloos, hiermee kun je jouw ervaring met andere delen. Misschien leest er nog eens een MacHouse medewerk(st)er mee en kunnen ze er iets van opsteken.[/quote:a6eb2f7461]

Ik heb mijn twijfels, zolang je moderator een chronisch anti-Machousemannetje is verwacht ik geen afgewogen discussie over MacHouse en is het in die zin ook niet opvallend dat er opvallend veel negatieve posts zijn

[quote:621babf0d1="vic"]

en ik zit hier op m’n kot in de miserie met een hééél oude iMac graphite 256 mb ram die met moeite Tiger kan draaien! en al helemaal geen programma’s die ik nodig heb voor school zoals SPSS … :cry:[/quote:621babf0d1]

Meeste heb ik niet meer en enkele staan nu bij blije mede macosx’ers. Verder heb ik ook op oude computers tijdens me studie gewerkt dus vind je niet zielig. :evil: Ik heb wel misschien een 256mb dimm voor je (gratis) moet je ff een PB sturen met welk geheugen je in je iMac heb zitten. Als het kan stuur ik je hem voor niks op.

@ Jello, machouse is een echte offline winkel!

een forum is een plaats om je ervaringen te delen. wanneer het om de aanschaf van computerapparatuur en ervaringen met winkels gaat posten mensen vaak alleen maar wanneer het slecht bevallen is. lees een gemiddeld Mac of PC forum en je verbaasd je dat de spullen uberhaupt werken.

post over slechte kwaliteit of beroerde winkels betekenen dus niet automatisch dat die winkel of dat product slechts is. maar -veel- posts die dat zeggen ten opzichte van andere winkels of vergelijkbare producten (met vergelijkbare of grotere afzet) zeggen volgens mij dan weer wel wat.

ga de poster dus niet zitten afzeiken (anders dan over het gebruik van hoofdletters) maar probeer hem/haar wat verder te helpen en ervaringen te delen. misschien weet iemand wat het verschil is tussen de dock die hij kreeg bij MacHouse en degene die hij nodig heeft?

[quote:f8ba4beb15="Adriaan Mol"]Anti-Machouse sfeer valt mee, maar het is wel redelijk opvallend dat er zoveel negatieve posts op het forum over geweest zijn...[/quote:f8ba4beb15]

Nogal logisch… mensen spuwen eerder hun negatieve ervaringen dan de “positieve” ervaringen (Zoals het zou horen)

[quote:7939caa657="Meneer Guggenheimer"]Nogal logisch.. mensen spuwen eerder hun negatieve ervaringen dan de "positieve" ervaringen (Zoals het zou horen)[/quote:7939caa657] Koop je spullen bij Mail-a-Mac! Nooit gezeik en altijd keurig netjes geholpen en nog goedkoop ook! :lol: Zoiets? :wink: