Ik wens beter line-out kwaliteit. Is de imic een oplossing?

Hallo hallo, ik bezit een powermac 800. Daar staan m'n gehele itune collectie op. M'n powermac heeft standaard geen line in (kan dus geen micro aansluiten) maar wel een standaard line out waar ik m'n versterker aan hang. Aan m'n versterker hangen er kwalitatief goeie boxen. Ik doe dit nu al enkele jaren. maar ik ben toch nog altijd niet tevreden van de geluidskwaliteit. Komt dit omdat de standaard interne geluidskaart in m'n mac van niet al te goeie kwaliteit is? Zou ik een betere kwalitteit krijgen als ik de griffin imic koop? http://www.griffintechnology.com/products/imic/ Dan heb ik van de eerste keer ook een line in voor een micro.

Kan me iemand vertellen of de imic mij een betere geluidskwaliteit zal geven dan de standaard geluidskaart in m’n mac? Zelf gebruik ik in itunes de Volume Logic plugin (www.octiv.com) om de kwaliteit te verbetern. Dit scheelt al een heel stuk. Maar kan het nog beter met die imic?

laat me iets weten!
Bedankt

Dat van die iMic weet ik niet. Maar wordt je geluidkwaliteit niet voor een belangrijk deel bepaald door de kwaliteit van de mp3/aac's? Of werk je met AIFF of lossless compression?

:o

Ja, theoretisch wel. Omdat de circuits buiten de mac geplaatst zijn, zijn ze minder gevoelig voor storingen agv voeding en andere nabijgelegen circuits. Daarbij worden mogelijk duurdere / betere componenten gebruikt.

Als je volumelogic gebruikt wordt de kwaliteit niet echt beter. Het geluid wordt gecomprimeerd / eq’ed waardoor het ‘vetter’ klinkt - beetje het radio538 geluid, zegmaar. Voor de puristen een gruwel.

[edit]
en je moet uiteraard je cd’s rippen naar aiff, niet naar mp3 / aac enzo om de optimale kwaliteit te bewaren.
[/edit]

Ja meerendeel zijn wel mp3tjes. die zijn zowiezo niet al te goed van kwaliteit. maar ik heb ook vele aac's. die zouden wel een goeie geluidskwaliteit moeten hebben! Toch veel beter dan mp3tjes.