ik wil een 19" tft/lcd scherm

ik wil een 19" tft/lcd scherm aanschaffen zit te denken aan een iiyama of Samsung. (rond de €400,-) Of kan ik beter voor een Lacie gaan (rond de € 500,-)

Iemand suggesties?

Wil er wel een met dvi aansluiting, hij is voor mijn Macmini.

Samsung.

Heb 2 iiyama’s gehad, ben blij dat ik ze niet meer heb…

:wink:

De Philips 190S5FS is echt een aandrader! en Past mooi bij de zilvere macs..

Zie hier op kieskeurig wat zer er van vinden door op reviews te klikken:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/F39D0ADE60F15401C1256F1C005070AC

Als je hem in het echt ziet ben je meteen verkocht! Hij kost ongeveer 370 euro.

[img:428da5c0f4]http://img68.echo.cx/img68/5577/img16066uw.jpg[/img:428da5c0f4]

ieuw !!! die behuizing ! :x

Maar goed, ik heb een Philips-allergie.

Gorden NL

dat scherm vraagt hij toch niet hij wil een DVI scherm en dat is alleen slechts VGA.

Mijn advies spaar door en ga voor een 20" van Apple

hij heeft maar 400 euro..

en het verschil tussen dvi en vga is toch nauwelijks zichtbaar

Nauwelijks zichtbaar ?

tijd voor een bril ? Het verschil is behoorlijk.

Ik zou zeggen, spaar even door voor een 20" lcd. Op een 19" lcd heb je vaak dezelfde resolutie als een 17", ziet er alleen dan net wat groter uit. 20" is vaak dan ook direct een hogere resolutie, dus meer informatie op je scherm.

Los van het budget, Dell levert de 20" Cinema voor een aangenamere prijs heb ik vernomen. De monitor komt van LG.PHILIPS.........misschien interessant om even te bekijken!

Dell beeldschermen zien er niet echt mooi is maar jah...ze kosten niet veel en zijn toch wel van goede kwaliteit. (monitoren worden niet door dell zelf gemaakt :P )

[quote:52c336f8c5="thijsbrg"]Dell beeldschermen zien er niet echt mooi is maar jah...ze kosten niet veel en zijn toch wel van goede kwaliteit. (monitoren worden niet door dell zelf gemaakt :P )[/quote:52c336f8c5]

Dell heeft denk ik een high end monitor (20") waar hetzelfde LCD inzit als in de 20" Cinema! Toen ik aan het zoeken was een tijd geleden bleek dit display van LG.PHILIPS te komen. De backlight etc. kunnen natuurlijk veschillen maar de kwaliteit is behoorlijk te vergelijken met het Cinema display van Apple.

[quote:af232f264f="Drome"]ik wil een 19" tft/lcd scherm aanschaffen zit te denken aan een iiyama of Samsung. (rond de €400,-) Of kan ik beter voor een Lacie gaan (rond de € 500,-)

Iemand suggesties?

Wil er wel een met dvi aansluiting, hij is voor mijn Macmini.[/quote:af232f264f]

Toen ik de “Cinema” naast de “Lacie” zag staan met hetzelfde plaatje vond ik de Lacie echt fout, doe die test zelf even dan kun je het verschil zien!!! Met name de kijkhoek en de resollutie deden me beslissten om de “Cinema” te nemen. Dus gewoon naar een goede zaak gaan waar je ze naast elkaar kan zien en kijken of de meerprijs het waard is! Succes.

[quote:a4def3af59="macluc"][quote:a4def3af59="thijsbrg"]Dell beeldschermen zien er niet echt mooi is maar jah...ze kosten niet veel en zijn toch wel van goede kwaliteit. (monitoren worden niet door dell zelf gemaakt :P )[/quote:a4def3af59]

Dell heeft denk ik een high end monitor (20") waar hetzelfde LCD inzit als in de 20" Cinema! Toen ik aan het zoeken was een tijd geleden bleek dit display van LG.PHILIPS te komen. De backlight etc. kunnen natuurlijk veschillen maar de kwaliteit is behoorlijk te vergelijken met het Cinema display van Apple.[/quote:a4def3af59]

sterker nog, het beeld van de Dell UltraSharp 2005FPW doet op geen enkele manier onder voor dat van de cinema display.
Het enige verschil is de kast, het aantal knoppen en aansluitingen en het feit dat er bij de Dell maar liefst vier kabels aan de achterkant uitkomen, terwijl dat bij de Apple maar één is.
De cinema heeft ook maar één jaar garantie, terwijl Dell drie jaar garantie geeft.
Oh ja, je kan de Dell ook nog 90 graden draaien. (heb je alleen met de MacMini niet veel aan)

hier de uitgebreide vergelijking

De Dell is tot 28-6 in de aanbieding (30%korting en gratis thuisbezorgd)
Als ik een beperkt budget had (gelukkig niet) zou ik het wel weten…

[img:0f48a101b6]http://accessories.euro.dell.com/sna/images/products/large/200-28481.jpg[/img:0f48a101b6]

Met BTW komt hij op € 540,62

Ik denk dat ik hem gelijk ga bestellen :? Ik vind hem wel erg mooi namelijk :stuck_out_tongue:

[quote:f148ff61bb="Visualfreak01"]Ik zou zeggen, spaar even door voor een 20" lcd. Op een 19" lcd heb je vaak dezelfde resolutie als een 17", ziet er alleen dan net wat groter uit. 20" is vaak dan ook direct een hogere resolutie, dus meer informatie op je scherm.[/quote:f148ff61bb]

Niet mee eens.
de 20" van apple is net zo hoog als een 17" 4:3 scherm alleen ietsje breder.
Dit vind ik wel heel handig als je veel werkt met de palletten in photoshop en andere adobe progjes.
Ik ben wel een fan van een 20" dus ik werkt daar ook mee, maar prive is dit het mij niet waard.
Een 19" 4:3 scherm is groter en oogt ook groter en kost dus minder dan de 20"breedbeeldversie van apple.

Check de Sony's eens. Hier [url=http://www.x-alt.nl/pagesNederland/NLdisplays.html#SONYLCDoffice]bij X-Alt: 'Office'- en -Home'lijn. Prijzen ex btw.

[quote:d16a4ccbb2=“X-Alt”]Sony SDM-S93 19 inch LCD TFT / Sony SDM-S94 19 inch LCD TFT (€ 525 / € 464)
[img:d16a4ccbb2]http://www.x-alt.nl/imagesNederland/AA_Displays/sony_sdms93.jpg[/img:d16a4ccbb2]
• Smalste rand - plaats meerdere schermen gemakkelijk naast elkaar (schermen stapelen, screen-stacking)
• Betere gebruikservaring dankzij geavanceerde ECO-Mode™
• Altijd foto’s en video van hoge kwaliteit dankzij de supersnelle grafische processor (200 MHz)
• 19-inch TFT LCD-scherm met een verbazingwekkend, niet-spiegelend scherm voor maximale bescherming van uw ogen.
• Onovertroffen kleurkwaliteit - door de gebruiker gedefinieerde instellingen zoals versterking en gammabeheer
• 1280 x 1024
• 250 cd/m
• contrast: max 600:1, HD15, DVI-D/HD15
• Zilver of zwart

Sony SDM-HS95P 19 inch LCD TFT (€ 558)
[img:d16a4ccbb2]http://www.x-alt.nl/imagesNederland/AA_Displays/sony_sdmhs95ps_large.jpg[/img:d16a4ccbb2]
• Viewable Image Size: 19.0"
• Native Resolution 1280 x 1024
• Pixel Pitch 0.294 mm
• Horizontal Scan (kHz) 28k - 80 kHz
• Vertical Refresh (Hz): 48 - 75 Hz
• Response Time (Rise/Fall) 12ms
• Brightness & Contrast 400 cd/m2; 550:1
• Viewing Angle (Horz./Vert.) 160° / 160°
• Input Connector(s): HD-15 (analog), DVI-D (digital)
• DVI-D / HD15; ULTRA BRIGHT
• Zwart of zilver[/quote:d16a4ccbb2][/url]