ik wil een netwerkje thuis, plz a little help

Ik heb thuis ne Mac G4 DP (Mac OS 10.2.5), mijn broer Laptop Toshiba (Win98) PIII, mijn moeder compaq PIIII (Win XP) . Omdat we allemaal het internet veel gebruiken, omdat ik het beu ben van met het USB Kabeltje te sleuren en omdat ik liever mijn geliefkoosd macje voor mij alleen heb zou ik graag een netwerkje leggen.

Zo’n draadloos, zodat iedereen op internet kan wanneer hij wil en ook tegelijkertijd, met voldoende snelheid.

Kan dit? iemand voorstellen? Merken? Prijzen? gebruiksgemak? Ervaringen

laat jullie volledig gaan!!!

Greetz Ja Rune

Gaat perfect. Werkt bij ook thuis. Maar ik denk te begrijpen dat je een usb-modem hebt en dat is wel lastig. Dus koop een ethernetmodem, en een airport basisstation. In de laptops zet je standaard 802.11b kaartjes.De G4 kun je bekabeld aansluiten op het airport basisstation, maar ook eventueel met een airport kaart. Gaat je alles bij elkaar toch wel een 500 tot 600 euro kosten denk ik. Maar dan heb je ook meteen een mooi draadloos netwerk, en een netwerk printer aan je airport basisstation.

Mooie oplossing maar wel duur!

Zijn die kaartjes in die laptop belangrijk? kan het echt niet met USB-modem??? Dat zou handig zijn!

Goedkoper oplossing?

Vervang je usb modem door een Draytek Vigor router, zit zelfs een 4 ports switch in.

looks nice. dus "Draytek Vigor router" aan USB hangen [img:6e6c9eb2d0]http://www.bestsystemsdirect.com/html/products/usb/2200usb1-s.jpg[/img:6e6c9eb2d0]

Werkt da draadloos?[/img]

volgens mij kun je op een usbmodem geen wireless access point aansluiten. en als je een draadloos netwerk wil heb je dat toch wel nodig. Ik ken echter de Draytek Vigor niet, miscchien heeft die dat wel. En in de laptops heb je een draadloos netwerkkaartje nodig, die zijn te koop voor rond de 70 euro denk ik, 802.11b.

Je moet de Draytek Vigor 2200WE hebben. Hier zit al meteen een adsl modem in en is draadloos. Je hebt dan je usb adsl modem helemaal niet meer nodig.

Kijk maar eens op http://www.routershop.nl bij draadloze oplossingen.

Volgens mij zit er in de router geen modem. Kijk maar op de site van draytek en ook bij de routershop.

Draytek Vigor2200WE router Euro 188,02incl Euro 158,00 excl

Wireless adsl/ kabel router.
Dit GEEN modem!

Zeer eenvoudige configuratie door ingebouwde webserver.
Filtering Firewall
Mogelijkheid voor het opbouwen van VPN tunnels voor veilig dataverkeer.
Ingebouwde DHCP server, internet toegang met NAT
Draadloze verbinding mogelijk volgens IEEE 802.11b protocol
Vierpoorts Ethernet 10/100BaseT switch met uplink mogelijkheid voor extra switch of hub.
Twee jaar fabrieksgarantie
Nederlandstalige snelstart
Breedband aansluiting, voor aansluiten op een ADSL- of kabelmodem Werkt onder meer met MXstream-modem
Reset-knop

Ik weet dat alcatle wel een modem/router/switch/wireles accespoint in 1 apparaat heeft en mogelijk linksys ook. Ik ben nog geen router/switch tegengekomen waar een usb-modem op kan worden aangesloten, maar dat zegt natuurlijk niets want ze kunnen best bestaan. Hou er overigens rekening mee dat apple extreme netwerkkaartjes mogelijk problemen geven met wireless access point van derden, hoewel de 802.11b standaard dat zou moeten voorkomen.

Heb zelf een config met een Draytek Ethernet Router de 2200E en een Airport BS II. Perfecte combi! :D Voor m'n iBookie is het natuurlijk draadloos. M'n G3 tower zit aan de router evenals m'n overige macs en pcs. Heb zelfs een hubje moeten aansluiten aan de router omdat ik poortjes tekort kwam! Maar een draadloos netwerk is helemaal het einde. Jammer dat m'n G3 tower het kaartje niet ondersteund anders was ie ook draadloos. Want het is wel een kabelgetrek geworden in huis. Tsjonge, jonge.

[quote:3ee2f23959="PeterK"]Volgens mij zit er in de router geen modem. Kijk maar op de site van draytek en ook bij de routershop.

Draytek Vigor2200WE router Euro 188,02incl Euro 158,00 excl

Wireless adsl/ kabel router.
Dit GEEN modem!
[/quote:3ee2f23959]

Goed lezen, dat modem slaat op een isdn of analoog modem, het adsl modem zit er WEL in. In het model dat erboven staat zit ook nog een isdn modem en die is derhalve ook flink duurder.

maar waarom staat er dan bij de beschrijving: Breedband aansluiting, voor aansluiten op een ADSL- of kabelmodem Werkt onder meer met MXstream-modem. Maar als jij zeker weet dat het werkt dan is dit inderdaad een goede oplossing en redelijk goedkoop. Er komen dan nog wel draadloze netwerkkaartjes bij, zodat het geheel rond de 350 euro komt. Misschien kan hij het usb-modem nog verkopen.

350€ is al veel beter!

Tx!

Nog reacties nog altijd welkom natuurlijk