Ik wil overstappen op een Apple PC, maar welke?

Beste allemaal!!

Ik ben (samen met mijn broer) in het bezit van een zeer slechte, trage, lelijke PC met Windows erop.
Al een tijd ben ik zeer onder de indruk van Apple PC’s.

Nu is het zo dat ik Windows HE-LE-MAAL spuugzat ben! Altijd maar dat vastlopen, onvriendelijke programma’s, bij ieder ding wat ik opstart staat er wel ‘‘Fout script etc.’’ en ga zo maar een pagina of 4 door…

Ik ben al een aantal keer even een kijkje komen nemen in het Machouse te Amsterdam.
En OH, wat een super mooie computers staan daar!! Ik sta daar iedere keer weer een traantje weg te pinken :cry: .

Graag wil ik (na mijn vakantie) overstappen op een Apple computer. Voor mij is een nieuwe heelaas net wat te kostbaar, dat is omdat ik 14 jaartjes jong ben en nog op school zit. Mijn budget is ongeveer 450 Euro.

Ik gebruik de PC voornamelijk voor;

-Internetten
-MSN
-Mailen
-Word (Srry, ik weet niet hoe je dat in :apple: taal zegt)
-Muziek (iTunes) Ik ben ik het bezit van een 4th. gen. 20 GB iPod :smiley:

Ik zou het heel erg waarderen als jullie mij een advies geven wat voor tweedehands computer geschikt voor mij is :slight_smile:

Ik hoor het heeel erg graag, alvast bedankt!!

Wel, een ibookje klinkt naar je smaak, maar is al snel 900 , ook tweedehands vermoed ik.

Qua budget is de eMac dan zeker goed te doen en een goed bakje ook.

edit : na het onderstaande bericht te lezen, moet ik inderdaad ook wel toegeven dat ik de mac mini uit het oog was verloren, want scherm enzo heb je natuurlijk al.

Mac mini is most certainly your thing bro.

Ik wens je in ieder geval zeer veel succes met je aankoop en zoektocht naar je mac.

Dan is het duidelijk als je budget rond de 450 euro is en je enkel chat ituned en internet dan moet je voor mac mini gaan ik zou echter middenste versie aanraden het is zijn meerwaarde meer dan waard. Zeker met je studenten korting zal je maar net boven je budget gaan. En aangezien je al pc hebt kan je toetsenbord scherm en muis hergebruiken. Verder heb je dan een design mac met goede prestaties en zeker niet te vergeten OSX op je bureau staan.

Go for it!

Basiel

Word in Mac taal is ook Word, maar die is duur. Ik geloof dat Apple's Pages ook Word files leest. Is een stuk goedkoper.

[quote:8581305176="vogel"]Word in Mac taal is ook Word, maar die is duur. Ik geloof dat Apple's Pages ook Word files leest. Is een stuk goedkoper.[/quote:8581305176]

Of nog beter en ook gratis, open office, think open once and a while, even on a mac :wink:

Een Mac mini lijkt me inderdaad een goede keuze.

Kijk anders een op www.tweedehandsmac.nl of Marktplaats.
Keuze zou een G4 tower kunnen zijn, maar denk dat je voor dat geld hooguit een G4/400/AGP kunt krijgen (Zou i.i.g. geen PCI “Yikes!” model meer kopen, of anders is een iMac G3 misschien iets?

B.v.:

iMac V Snow 500

Processor: G3 - 500 MHz Geheugen: 256 MB Harddisk: 20 GB
Poorten: USB FireWire VGA UTP
met CD-RW / FireWire / USB / VGA Poort /56K Modem / 10/100 Base-T Ethernet / Toetsenbord en Muis

Geheugenuitbreiding naar 512 MB Totaal voor maar 20 Euro

• Met 3 maanden garantie en BTW factuur

Dit model is ook leverbaar in Blue Dalmation, en Flower Power.

Bezoek onze showroom de koffie staat voor u klaar.

Link: http://www.condor-computers.nl
Prijs: 399

Words via surfspot hoeft niet al teveel te kosten!

[quote:afa0997c20="OEPS"]Words via surfspot hoeft niet al teveel te kosten![/quote:afa0997c20]

Maar als je 14 bent (of 15 zo als ik) kun je over het algemeen niks via Surfspot bestellen. Ik kan het omdat mijn vader docent is aan een hogeschool

Daar valt altijd wel een mouw aan te passen. Er zijn hier genoeg studenten die iemand best even willen helpen door het voor hem te bestellen.

je hebt toch wel een usb muis en letterplank? anders komen die kosten er toch nog bij!

http://www.machouse.nl/index2.htm

klik het kopje demo machiene( dit zijn machienes die in een apple store hebben gestaan)
kijk vooral naar de mac mini op de derde plaats :
Apple Mac mini 1.42 GHz G4 256-1/80/Combo NL € 411,00
kan je er mooi nog een keyboard en muis bij doen :lol:
(demo machienes zoals de mac mini staan vaak vast dus zal weinig mee mis zijn)

Greetz Knarf

[quote:442b667615="KNARFVries"]http://www.machouse.nl/index2.htm

klik het kopje demo machiene( dit zijn machienes die in een apple store hebben gestaan)
kijk vooral naar de mac mini op de derde plaats :
Apple Mac mini 1.42 GHz G4 256-1/80/Combo NL € 411,00
kan je er mooi nog een keyboard en muis bij doen :lol:
(demo machienes zoals de mac mini staan vaak vast dus zal weinig mee mis zijn)

Greetz Knarf[/quote:442b667615]

Nog wel even denken aan de BTW, want die zit er nog niet bij!

Apple Mac mini 1.25 GHz G4 256-1/40/Combo NL € 352,10 dan deze maar :lol:

Ja je kan die Mac mini kopen van daar boven. Met BTW wordt het toch niet meer dan 400 euro neem ik aan. En dan heb je een pracht van een Mac. Zeker doen.

[quote:58d3f5d29a]demo machiene[/quote:58d3f5d29a]

is geen nederlands

Ach je moet de taal ruim zien om het te gebruiken :innocent: :wink:

Of anders even hier kijken:

http://www.macsupport.nl/occa.html

De occasions van Macsupport. Zijn vaak wel redelijk duur.

[quote:02ed33c7fc="KNARFVries"]Apple Mac mini 1.25 GHz G4 256-1/40/Combo NL € 352,10 dan deze maar :lol:[/quote:02ed33c7fc]

Laat er dan wel meteen minimaal 512MB RAM inzetten.

Kaching! Daar gaat weer 100 euro. Dan zit je dus al op 450.

Wooow, wat een reacties al!!

Ik heb het allemaal even snel doorgelezen en er staat al heel veel interessants bij.

Supen bedankt allemaal, en blijf advies geven :wink:

EDIT; Ik denk dat ik toch nog maar even een Eurootje of 250 á 300 moet doorsparen. Voor dat geld (dus denk aan ong. 700~750 Euro) heb je meteen een veel betere PC dan eentje van rond de 450,-