ik wil QT movies in mijn mbo via appel TV spelen. Hoe doe je dat?

apple tv leest van mijn mbp de foto’s, muziek etc. maar de eigen gemaakte films in QT en .mov vind ie niet.
ik denk dat ze eerst in itunes moeten maar hoe gaat dat?
Voeg toe aan bib werk niet; er komt een groen plusje met “sleur en pleur” maar verder gebeurt niets…

Toevoegen aan iTunes.
Zet de filmpjes om via QT zelf of gebruik Handbrake (gratis) naar MP4-formaat. Sleep daarna de video naar iTunes. Let er wel op dat sinds iTunes 11 de toegevoegde video’s onder thuisvideo’s komen te staan-dat kan je aanpassen onder de voorkeuren van de video CMD+i).
Als je een iPhone of een iPad hebt kan je ook Streamtome of Airvideo gebruiken om via je iPhone of iPad rechtstreeks de video van je computer te streamen naar je AppleTV zonder te converteren. Daarvoor moet dan wel op je computer ook een appje draaien (resp. Servetome voor Streamtome of Airvideoserver voor Airvideo).

dank! gelukt (via QT/iTunes) maar bij een lange film duurt conversie wel lang dus airvideoserver is me wel wat al zijn de recensies negatief. (crashed etc) helaas zonder vermelding van versieno. ook staat nergens dat je naar apple TV kunt streamen en dat is wel primair mijn bedoeling. ik gok er maar op.
zo duur is het niet.

jammer, heb airvideoserver gedonwload via macstore en zit nu op de iphone. maar geen idee hoe verder… vraagt naar een server pin (???) te vinden bij pref.remote tab. Waar zit dat ding??? Bij instellingen zie ik ook niets. Komen er nog meer van dat ingewikkelde vragen?
Volgens een filmpje van MoonenMoonen is het allemaal heeeel simpel maar dit slaat ie wel over. en per mail is zijn site niet te bereiken (klapt er steeds uit) Hij heeft het ook over twee app’s die je moet hebben; op de mac en op de iPhone, waar haal ik die vandaan?
vaag gedoe allemaal.
suggesties?
bvd!

Airvideo zou normaal gezien vanzelf moeten werken.

Het werkt zo: je installeert een programma op je Mac dat Airvideoserver heet (hier) en daarna haal je Airvideo af voor je iPhone (hier).

Dan zou het vanzelf moeten werken. Je hebt natuurlijk wel een draadloos netwerk nodig (of je moet een verbinding ad hoc maken).

Enne trouwens: welke negatieve recencies?

Volgens mij zit je bij een ander (waarschijnlijk gelijkaardig) programma te zoeken.

En? Lukt het nu wel?