ik zie op mijn mac een default netwerk

hallo allemaal,

zat laatst de stoeien met mijn mac, ik klikt op het airport icoontje rechts bovenaan.
ik zag daar een ander netwerk met de naam “default” als ik er op klik vraagt hij om een wachtwoord.

mijn vraag is wat is dat voor netwerk? ben ik het zelf of is het het netwerk van iemand anders.

ik snap er werkelijk helemaal niks meer van.

als jij het zelf niet bent is 't iemand anders he :P

Dat is de netwerk naam van iemand anders waar je airport kaart ontvangst op heeft. Omdat er een wachtwoord gevraagd wordt heeft de eigenaar van "default" kennelijk het netwerk beveiligd.

Nou dat zou helemaal fraai zijn een ander netwerk dwars door mijn huis. hoe kraak ik het wachtwoord? als hij in mijn huis zit mag ik er dus ook gebruik van maken.

Iemand enig idee hoe ik dit netwerk ook kan gebruiken?

je kan met een tooltje als Kismac WEP keys kraken :) maar ik wijs je erop dat dit niet legaal is!

maar jouw beredenering van 'het signaal zit in mijn huis dus mag ik ‘r gebruik van maken’ slaat natuurlijk nergens op he :wink: :stuck_out_tongue:

Leuk he, WiFi?

Soms kom je wel tientallen netwerken tegelijk tegen, mijn maximum is vijf. En het is uiteraard niet de bedoeling om die netwerken te kraken. :stuck_out_tongue:

Als jij een Airport basisstation hebt ziet je buurman die, eigenaar van het netwerk default is, ook jouw netwerk. En dan maar hopen dat jij je netwerk ook beveiligd hebt.

Ha ha...

Da’s mooi.
Airport zend uit op de 2.4 GHz band dus je zult dat niet zomaar kunnen blocken…
Vraag eens aan je buurman/vrouw of 'ie toevallig ook een draadloos netwerk heeft.
Beveilig zelf ook je netwerk via de Airport Admin Utility

:smiley:

hey,

ga je het gsm, fm, a2000 etc signalen ook kraken omdat ze door je huis heen gaan.
veel plezier, hehehhe
Kan je beter op de bodem van een oceaan gaan wonen.

[quote:541fba7084="Elian"]Ha ha...

Da’s mooi.
Airport zend uit op de 2.4 GHz band dus je zult dat niet zomaar kunnen blocken…
Vraag eens aan je buurman/vrouw of 'ie toevallig ook een draadloos netwerk heeft.
Beveilig zelf ook je netwerk via de Airport Admin Utility

:D[/quote:541fba7084]wel hoor, want het gaat bijvoorbeeld ook niet (mega slecht althans) door dubbelglas heen :slight_smile:

draadglas, dat werkt pas goed! En de metalstudmuren van mijn huis ook :( :cry: Dat is een raamwerk van metalen profielen, waarop gipsplaat wordt bevestigd. Prima muren, zolang je er niets aan hangt en geen airport hebt :(

Yeah right.....

Dan lijkt dit me toch wel de meest zekere oplossing:

[img:914e7c7ab1]http://homepage.mac.com/elianminderhoud/filechute/bunker.jpg[/img:914e7c7ab1]

8)

Hahahaaa, Ik heb erg moeten lachen..... :lol:

Ik heb er ook om moeten lachen is toch best wel een raar idee dat als jij lekker ligt te slapen dat de internetsite's bij wijze van spreken langs je oren zoefen.

er zoefen ook een hoop 0906 gesprekken om je oren hoor :P

[quote:145943f0b5="kruimel91"]Ik heb er ook om moeten lachen is toch best wel een raar idee dat als jij lekker ligt te slapen dat de internetsite's bij wijze van spreken langs je oren zoefen.[/quote:145943f0b5]

Dan hoop ik voor jou dat je vast slaapt, want als dat ook nog eens Adult sites zijn ga je ook nog onrustig slapen :lol: :stuck_out_tongue: :wink:

mmm, default is de standaart naam voor een netwerk van D-link, mijn netwerk heeft ook een tijdje deze naam gehad, tot ik op wijzigen klikte, boehahaha