Ik zoek duistere muziek...

Ik ben van plan enkele soundscapes te gaan maken, en dit door verschillende stukken geluid te extraheren van bepaalde muziek. De muziek die ik zoek is niet episch, dus Mordor-thema's uit de soundtrack van The Lord of the Rings is niet wat ik zoek. Wat ik wel zoek, zijn experimentele, zeer duistere geluidstapijten. Ik heb zo'n wavje staan van een zeer laag metaalachtig gerommel, dit bedooel ik met duister. Suggesties?

Dank!

GarageBand

[img:c46faf51a0]http://www.musicmeter.nl/images/covers/2000/2937.jpg[/img:c46faf51a0]

misschien is dit iets voor je…en nee, het is geen grap! :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Fantomas-Dilerium Cordia

dit is precies wat je zoekt. Ik verzeker je dat dit het engste is wat je ooit hebt gehoord.

wat namen:

“Labradford”
“Cash I/o”
“Autechre”
“Trans Am”
“tosca”
“To Rococo Rot”
“Sigur Rós”
“Mogwai”
“Pan Sonic”
“Mouse on Mars”
“Le Fly Pan Am”

in erg willekeurige volgorde, mocht je (in de buurt van) Amsterdam wonen duik eens staalplaat binnen.

[edit] misschien niet ‘duister’ genoeg, maar minimalistische, experimentele bliepjes, blapjes enzovoort[/edit]

Ik denk dat je Trent Reznor moet hebben... voor de eerst Quake heeft hij de muziek geschreven. Die kreeg je er als bonus bij.

Spooky shit! :roll:

Masqued Ball van Jocelyn Pook uit Eyes Wide Shut. En eigenlijk ook veel andere muziek uit die film.

[quote:45c64325a8="AlphaZel"]Fantomas-Dilerium Cordia[/quote:45c64325a8]

Dat Fantomas ken ik niet, behalve van een nummertje van het gouden oude Twin Peaks van David Lynch… en dat kan ook best een mooie ingang opleveren voor je.

einsturzende neubauten....

Liefst een live opname

[quote:d6c726fc56="Mac_Laurens"]Ik heb zo'n wavje staan van een zeer laag metaalachtig gerommel, dit bedooel ik met duister.[/quote:d6c726fc56]

Zoals ik al zei… de soundtrack van Quake dus. Die Trent Reznor is trouwens een enorme fan van Apple. :wink:

Misschien erg jaren 80, maar wat dacht je van Current 93, Nurse With Wound (of alles van Laylah-records) of Coil: The Hellraiser-themes, die de maker van de film 'te eng' vond om te gebruiken, en The accumulation of male sexual energy, ook van Coil?

Ok, bedankt voor de vele reacties. Ik ga dadelijk de muziek beluisteren, ik laat weten wat ik er van vond.

Ik gebruik ook regelmatig abstracte muziek om achter film-materiaal te zetten, en ik je 'Steve Roach' aanbevelen! Hij heeft echt gigantisch veel cd's gemaakt met puur geluiden. Het is al bijna geen muziek meer te noemen.

succes!

mijn eerste assosiatie melvins (van t album Houdini het laatste nummer: spread eagle beagle: vaag tromgeroffel in een fabriekshal) maar ook ander werk van the Melvins is misschien geschikt.

[quote:23a6e7cae6="Thierry"]Ik gebruik ook regelmatig abstracte muziek om achter film-materiaal te zetten, en ik je 'Steve Roach' aanbevelen! Hij heeft echt gigantisch veel cd's gemaakt met puur geluiden. Het is al bijna geen muziek meer te noemen.

succes![/quote:23a6e7cae6]
bv “the magnificent void”
of van David Darling “dark woods”

Metaalachtig gerommel? Luister is naar Sophia. Hebben heel leuk spul :)

Luister eens naar X-Rated op KinkFM. Iedere zondagavond van 21:00 tot middernacht. Vooral in het tweede en derde uur gaan ze de duisternis in :)

De playlists zijn te vinden op www.kinkfm.com

[quote:d9060eed79="scab"][quote:d9060eed79="AlphaZel"]Fantomas-Dilerium Cordia[/quote:d9060eed79]

Dat Fantomas ken ik niet, behalve van een nummertje van het gouden oude Twin Peaks van David Lynch… en dat kan ook best een mooie ingang opleveren voor je.[/quote:d9060eed79]

Exitbandje van zanger Mike Patton (vroeger Faith No More)

Bedankt vor de vele reacties!

Ik heb ook nog iets heel vet gevonden: het label Cold Meat (daar behoort forlorn pt.2 ook toe)
http://www.coldmeat.se