iLife 06 aanschaffen?

Moet ik iLife 06 aanschaffen voor updates van iPhoto, iDVD etc.? Of kan ik iLife 04 gewoon updaten?

Zo niet, betekent dit dat ik iLife ieder jaar moet aanschaffen voor updates??

Er zit een subtiel verschil tussen een upgrade en een update.

Een update is een oplossing voor verschillende problemen die zijn ondekt in een bestaand programma. Service van de zaak.

Een upgrade is een algehele vernieuwing van een programma. Een geheel nieuw programma eigenlijk. Hier moet je dus voor betalen.

Neem nu je eigen Mac OS, bijvoorbeeld 10.4.5. Als het tweede cijfer hoger wordt dan heb je een upgrade, dus kopen in de winkel. Wordt het derde cijfer hoger dan betreft het een update en die kun je gratis downloaden via [i:ce70157253]‘Software-Update’[/i:ce70157253]…

Om het nu helemaal makkelijk te maken kun je het vergelijken met een auto. Als je een nieuwe auto koopt en die blijkt ineens heel erg veel (meer dan aangegeven) benzine te verbruiken dan ga je terug naar de dealer. Deze wijzigt iets aan het motormanagement (of zoiets) en de auto verbruikt weer als normaal. Hier zul je niet voor hoefen betalen, want er is een foutje verbeterd. Een update van je auto.

Als je je auto nu naar de dealer brengt en zegt dat je 30pk meer wil dan gaat de dealer de auto tunen (denk ik). Daar moet je dan wel voor betalen, want dat is een algehele vernieuwing van je auto, een upgrade.

Schept dit duidelijkheid?