iLife '06 + Apple Store NL = !@$%&!!

Mooie boel. Op 11 januari een bestelling voor iLife '06 geplaatst bij de Apple Store.

De verwachte verzenddatum stond sindsdien op 16 januari (vandaag). Vanochtend nog even over gebeld met een medewerker te Ierland. Leverdatum geen probleem zijn, verzending uit Nederland, de doos zou morgen of overmorgen bij mij worden aangeboden.

Krijg ik net een email: [quote:6d7a882992]De vraag naar het door u bestelde product is groter dan verwacht. Daardoor is het niet mogelijk u het product op de opgegeven verzenddatum toe te sturen. Uiteraard zullen wij het bestelde product zo spoedig mogelijk verzenden. [b:6d7a882992]De verzending zal nu naar verwachting op 2 februiari 2006 plaatsvinden[/b:6d7a882992].

Houdt u er rekening mee dat de beschikbaarheid van de producten snel kan veranderen en dat wij uw bestelling mogelijk veel eerder leveren dan wij op dit moment verwachten.[/quote:6d7a882992]
2 ‘februiari’ (spelfout van Apple, ze bedoelen vast februari)… da’s over twee weken!!

iLife en iWork zijn dus wederom sneller illegaal te downloaden dan legaal te koop. Waarschijnlijk had Apple hierom dus niet verwacht dat veel mensen het zouden gaan aanschaffen. Logisch.

Nu had ik iPhoto 6 en iWeb al ‘gevonden’ als tijdelijke oplossing - ik kon niet wachten - en ga nu ook maar opzoek naar de rest. Wellicht annuleer ik de order en wacht wel tot ik later dit jaar de opvolger van de 12" iBook koop… zit iLife '06 er gratis bij. Koekenbakkers.

wat is er mis mee om 14 dagen te wachten ?

Apple flikt dit altijd. Je plaatst een bestelling voor een nieuw product, geven ze je een redelijke leverdatum... om vervolgens op die leverdatum te melden dat het toch weer later wordt... terwijl de winkelmedewerkers altijd mooi weer spelen. Op 2 februari verwacht ik een mail dat het eind februari wordt. Voor retailers zal het wel maart worden.

14 dagen wachten is natuurlijk geen ramp… maar laten ze dan in ieder geval een realistische verzenddatum op hun site zetten bij je bestelstatus. Daar staat nu nog steeds keurig 16 januari.

Ongeduldig hoor. De mijne wordt ook 2 febr. uitgeleverd. Daar kun je toch wel even op wachten? Als iedereen op die manier aan zijn software komt zal er weinig meer voor de mac worden ontwikkeld

Pbook.

Ik koop het ook wel hoor... ben nu gewoon even pissed omdat me vandaag nog keurig werd verzekerd dat ik de bestelling deze week in huis zou hebben en sturen ze je later een dergelijke teleurstelling.

Ik heb dit elke keer als ik iets bij Apple NL bestel - kan er nog steeds niet aan wennen…

"Houdt u er rekening mee dat de beschikbaarheid van de producten snel kan veranderen en dat wij uw bestelling mogelijk veel eerder leveren dan wij op dit moment verwachten."

Veel eerder heb ik nog nooit meegemaakt... maar het klinkt inderdaad leuk, zo'n zinnetje.

Nou ik kan je frustratie best begrijpen, zoals je zegt, het is sneller illegaal te verkrijgen dan legaal... Ergens mag dit niet kloppen maar het is realiteit.

error (wat een nickname :)), software zal heus niet veel langer dan 2 weken vertraging oplopen. Productie van dergelijke zaken gaat erg snel, ik verwacht dus niet dat je vertraging nog langer zal duren, tenzij er iets mis is met het productieproces, maar dat zal wel niet.

Veel plezier ermee, als hij komt, dan vergeet je uw (kleine) wachttijd. Ik wachtte 4 mnd op mijn G5, maar nu denk ik daar al niet meer aan :slight_smile:

[quote:c620ea3c1c="pietjepuk6546"]Nou ik kan je frustratie best begrijpen, zoals je zegt, het is sneller illegaal te verkrijgen dan legaal... Ergens mag dit niet kloppen maar het is realiteit.[/quote:c620ea3c1c]

Idd… :sealed:

[quote:61122bc761="error"]Veel eerder heb ik nog nooit meegemaakt... maar het klinkt inderdaad leuk, zo'n zinnetje.[/quote:61122bc761]

Ik ook niet :sealed:

[quote:0866a0963d="klaus"]Ik wachtte 4 mnd op mijn G5, maar nu denk ik daar al niet meer aan :)[/quote:0866a0963d]

Da’s waar. Zodra de producten eenmaal binnen zijn ben je dat wachten op de postbode direct vergeten.

Ok, ik rust mijn zaak en ga weer met iPhoto 6 spelen. Dat hete iLife '06 gaat mij voornamelijk om GarageBand’s podcast-functie… dit laat dus nog even op zich wachten.

Maar in principe zou je het toch al kunnen downloaden?

Als je toch een licentie koopt, maakt het wettelijk gezien ook niks uit. Of zit je dan met een ongeldig serienummer opgescheept?

Waar het om gaat is dat de Grote Man zegt, beschikbaar vanaf vandaag. Loop je dus met een zak geld naar de winkel de volgende dag niks nakkes nadda... Dat is het probleem. Gebeld met Bunnik en die hebben ze blijkbaar gewoon liggen maar 'we houden ze vast totdat de iMac ook geleverd kan worden'

Logica ver te zoeken en dus draai ik nu op een gevonden expemplaar. Nou zal ik de legale nog wel kopen daar niet van, want ik vind toch lekkerder om dvd’tje in de kast te hebben liggen en we hebben hier niet over een gigantisch bedrag.

Lummels moeten gewoon leveren op tijd. Een Macbook pro kan ik nog inkomen als er levertijd problemen zijn, maar iLife '06 dat wisten ze vorig jaar al dat dat aangekondigd ging worden op Macworld en toen stond de datum ook al vast. Waardeloze planning en daar mogen ze best wel op afgerekend worden…

[quote:5a3e2af11a="iMe"]Waar het om gaat is dat de Grote Man zegt, beschikbaar vanaf vandaag. ...[/quote:5a3e2af11a] waaschijnlijk allen in de VS?

Wat ik me afvraag... Als je zoiets dus besteld bij Apple Store NL, heb je dan meer kans dat het snel wordt geleverd dan dat je het bij een locale Apple boer reserveerd en dat afwacht? Of maakt dat geen verschil...

Ik heb iLife '06 namelijk gereserveerd bij Apple Centre Groningen! (Kan echt niet wachten :x)

Tja, als je naar de NL store kijkt staat er 3 weken levertijd en bij de VS store 24 uur!!

Ik had ook op de avond van de Keynote al mijn bestelling willen plaatsen, maar toen lag opeens de site weer plat en bij herladen was de Store dicht. Ik heb nog een paar uur geprobeerd, maar toen de Store dicht bleef ben ik toch maar gaan slapen.

De volgende (woensdag)ochtend was de Store weer open, maar was de levertijd van iLife en iWork veranderd van 3 dagen naar 3 weken. Op mijn bestelling staat 1 februari als verwachte leverdatum. Ik vraag me dus af of ze de Store niet gewoon hebben dichtgegooid omdat ze erachter kwamen dat ze niet voor februari konden leveren.

Toen Tiger uit kwam vorig jaar hebben ze die kartonnen dozen trouwens op één dag door heel Nederland bezorgd. De man van de TNT vertelde me toen dat hij drie ronden moest maken in plaats van één, speciaal voor Apple! Het kan dus blijkbaar wel allemaal op tijd, als ze bij Apple maar willen.

Ik heb al vrij vaak nieuwe producten bij de online Store besteld, en altijd had ik het eerder of tegelijkertijd met de Apple dealers in huis.