iLife 08 installeren van iMac cd naar macbook

Ik heb onlangs zowel een imac als eel macbook gekocht, en hoewel ik de macbook een week later heb gekocht (ja als je switcht doe je dat meteen goed) zat op de iMac wél, en op de macbook geen iLife 08.

Nu weet ik dat ik op de macbook ook recht heb op 08 maar het lijkt mij zinloos om 14 euro te betalen om een cd’tje op te sturen als ik er al ééntje heb van bij men iMac. Echter, als ik de OSX installatiediscs in de macbook stop en ik kies enkel extra software installere verschijnt de melding “deze software kan niet op deze computer geinstalleerd worden” …

Ik kan zelfs niet zien of 08 daar tussen staat, maar er zaten geen aparte cd’s bij dus veronderstel ik van wel, iLife was op mijn iMac al voorgeinstalleerd.

Zoek op dit forum eens op de term Pacifist. Er gaat een wereld voor je open. :)

stop DVD 2 in je Mac, ga via de terminal naar de onzichtbare map met daarin de pakketten en open die in de Finder, daar staan dan de Installers van de verschillende iLife programma's

Voor iedere installer: klik rechts en kies “toon pakketinhoud” en ga naar de map contents, hierin staan wat installers en die moet je allemaal openen en installeren…

het is niet heel ingewikkeld, maar als je net geswitched bent is het misschien toch te lastig?

wat je trouwens waarschijnlijk ook wel kan doen: over je netwerk de iLife Apps naar je MacBook slepen, waarschijnlijk werken ze gewoon

Zeer waarschijnlijk niet...

De iLife Apps bestaan namelijk uit meer bestanden dan alleen de programma’s in de programma-map. Als je ze gewoon oversleept krijg je de melding dat er essentiele bestanden ontbreken ( was afgelopen week nog een topic over btw… )

Oke... maar ik meen mij te herinneren dat iPhoto het wel deed toen ik 'm van de ene naar de andere Mac verplaatste...

iPhoto was juist degene die het niet deed in dat topic van vorige week... Ik weet niet welke versie jij over praat, maar in de nieuwere versies ( '06 en '08 ) werkt het in ieder geval niet...

Grappig... Ik heb het geprobeerd met de vorige versie van iLife, dus wie weet ligt het daaraan...