iLife installeert niet: S.O.S.

Apple vrienden, heb gister iLife aangeschaft. Wil ik het vanaf DVD installeren op mijn PB 17" krijg ik de volgende melding:

[i:2c4aeb72af]‘iLife’ kan niet op deze computer worden geïnstalleerd.

Deze installatie kan niet worden voortgezet omdat een van de volgende programma’s actief is:
GarageBand
iTunes
iPhoto
iMovie
iDVD

Stop deze programma’s voordat u de installatie uitvoert.[/i:2c4aeb72af]

Dit is vreemd omdat geen van de applicaties actief is, zelfs nadat ik de oude iMovie/iDVD/iPhoto/iTunes in de bin heb gezet geeft hij deze melding keer op keer. Heb in oude draadjes gekeken en de zoekffunctie doorgespit maar kom tot geen oplossing, dus ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen. Wat zien ik niet? Alvast bedankt![/b]

Een workaround: maak een nieuwe User aan en probeer de installatie vanuit deze User.

Maar wat is het probleem eigenlijk? Enig idee? Voel er weinig voor een nieuwe user aan te maken, dus als het even kan hoop ik dat iemand weet wat te doen. Thanx!

Na een verse restart werkt de install ook niet?

[quote:6e686c295e="sigterm"]Na een verse restart werkt de install ook niet?[/quote:6e686c295e]

nee, zelfs dat verricht geen wonderen, heb dat ook al 2x geprobeerd. Heb echt het idee dat iets me volkomen ontgaat :evil:

Ehm... ik denk nu even in Windows termen, dus mischien slaat het nergens op;

Kan het zijn dat ergens een bestand is blijven staan wat er niet moet staan, waardoor de installer -denkt- dat er nog een app open staat? Misschien eens alle betreffende programma’s starten en netjes afsluiten zoals het moet?

Wat is het probleem met een extra User?

Die kun je theoretisch ook weggooien nadat je de install gedaan hebt.

Overigens heb je sowiso al een 2e User: de zg. ROOT-user.

Die kun je ook gebruiken…

op apple.com is wel te vinden hoe je als root in kunt loggen.

Vind je dat al helemaal ‘eng’: zou ik toch even een extra user aanmaken: daarmee kan er niets fout gaan en kun je zeer waarschijnlijk wel installeren -iets waar het allemaal om begonnen was, of niet dan?-

[quote:16a6f07c8a="pako"]Wat is het probleem met een extra User?

Die kun je theoretisch ook weggooien nadat je de install gedaan hebt.

Overigens heb je sowiso al een 2e User: de zg. ROOT-user.

Die kun je ook gebruiken…

op apple.com is wel te vinden hoe je als root in kunt loggen.

Vind je dat al helemaal ‘eng’: zou ik toch even een extra user aanmaken: daarmee kan er niets fout gaan en kun je zeer waarschijnlijk wel installeren -iets waar het allemaal om begonnen was, of niet dan?-[/quote:16a6f07c8a]

Heb je advies zojuist opgevolgd en…

grrrrrr :evil: exact dezelfde melding op mijn scherm,

knetter, stuiter, knal

ik schiet zowat uit mijn pan

anybody ppppppppplease!

Heb alle iApps er afgeknald ic voorkeuren, heb zelfs m'n permissies extra gesjekt, wederom: niets. Is er hier een verlichte geest aanwezig die echt weet wat hier aan de hand is...

Ik lees op Apple.com nog iets over 'custom install' werkt dat misschien wel?

Erg vreemd dit trouwens…

wat ook kan helpen: Installeer een tweede systeem op een andere partitie stel die partite in als opstartschijf, en restart installeer Ilife ga terug naar je standaard opstartschijf en ilife zou moeten werken.

[quote:5a7a282a48="Imagic"]Heb alle iApps er afgeknald ic voorkeuren, [/quote:5a7a282a48]

Heb je ook de bijbehorende packages verwijderd (/Library/Receipts)?

Als je nillio’s tip overweegt maar je hebt geen tweede partitie, kan je ook alles op nieuw installeren (wel effe backupje maken). Wilde laatst van mijn iMac van twee partities terugbrengen naar één. Complete herinstallatie gemaakt (en upgrade). Was wel effe werk maar ging probleemloos hij voelt zelfs iets sneller.