ILife4 > Ilife5 upgrade

Zes maanden geleden kocht ik een G5 met Ilife 4 in het softwarepakket. Hoeveel kost een upgrade naar ILife 5? TIA

De volle "mep"

In de VS kost dat maar 19,95 dollar.....

ten dele waar, alleen als je een daarvoor in aanmerking komende mac op of na 11 januari hebt aangeschat en die geleverd wordt met iLife 04 dan kun je voor 19,95 upgraden... zo staat het volgens mij op de apple site in de VS.

Upgraden kan hier ook, zo is te lezen op Apple.nl. Kost 19 euro, en kan ook als je iLife 04 na 11 januari los hebt gekochtt. Hm, interessant: iLife 04 is 49 euro + 19 voor de upgrade + 68 euro... dus 11 euro goedkoper dan iLife 05 kopen! :? Rare prijstactiek hoor. Ik vind de sprong naar 79 euro trouwens nogal steil, zeker gezien het feit dat ik in januari 2004 al 49 voor iLife 04 heb betaald.

Het is inderdaad alleen als je iLife '04 (de software) of een Mac met iLife '04 hebt aangeschaft NA 10 januari (dus op of na 11 januari) 2005. Het is niet van toepassing op bijvoorbeeld mijn iLife '04 pakket dat ik vorig jaar in januari heb gekocht.

Helaas.

Mensen toch het is een geweldig pakket software voor een prima prijs toch en updaten mag maar hoeft niet zover ik weet.Een avondje stappen kost meer om maar een voorbeeld te geven, dus waar hebben we het over.

[quote:84d7bcdda4="djdata"]Een avondje stappen kost meer om maar een voorbeeld te geven, dus waar hebben we het over.[/quote:84d7bcdda4]

Sorry hoor, maar ik geeft echt geen 79 euro uit aan een avondje stappen, want dan haal ik het eind van de maand niet. Maar ik heb me al bedacht dat ik iLife 04 dan maar nog een keer koop en vervolgens de upgrade doe. Schee;t toch weer 11 euro (= vier biertjes :wink: ) en ik weet echt nog wel iemand een plezier te doen met dat tweede 04-pakket.

[url=http://www.apple.com/nl/ilife/uptodate/]Hoe en wat over de iLife upgrade[/url]

Weet iemand of ilive '05 standaard geleverd gaat worden met de in het voorjaar geplande OSX tiger? Dan wacht ik nog even met deze update.......?

en waar kan je die ilife04 pakket voor 49 kopen?

Vorig jaar een kranten abonnement gehad én betaald, moet ik gvd dit jaar weer betalen!! Nou kan je wel roepen dat er allemaal nieuw nieuws in staat, maar in Israel en Irak is de ellende precies hetzelfde... en ik moet toch gewoon de volle mep betalen?!?!

Volgens mij kunnen we best zonder die upgrade. Er zitten wel een paar leuke extra handigheidjes bij, maar voor 79 eurootjes (toch bijna 175 gulden, even snel omgerekend -- noem mij een ouwe l*l) vind ik het niet zo'n enorm spectaculaire upgrade...

De meeste mensen zullen gewoon iLife 04 blijven gebruiken, want dat werkt toch al prima? Alleen zitten op dit forum natuurlijk de mensen die het nieuwste van het nieuwste willen hebben en dat kost nou eenmaal geld. Voor mij (en misschien toch wel veel anderen) is het zonder trucs kunnen branden van DVD+ wel een reden om toch maar snel iLife 05 aan te schaffen. +schijfjes zijn beter verkrijgbaar en ook nog goedkoper, dus dan verdient de uitgave zich nog terug ook. Moet je wel een compatible Mac hebben natuurlijk.

[quote:476f7047be="DelaBou"]Weet iemand of ilive '05 standaard geleverd gaat worden met de in het voorjaar geplande OSX tiger? Dan wacht ik nog even met deze update.......?[/quote:476f7047be]

Ik zou er niet vanuit gaan. Toen Panther uitkwam werd het er ook niet bijgeleverd. iLife komt alleen gratis als je een Mac koopt.

Als je nu een mac koopt, is ilife 05 er dan standaart bij?

€79.- is voor zo'n prachtige verzameling mooie, makkelijke en bruikbare programma's niet veel geld. Echter vind ik dat Apple zijn klanten tegemoet moet komen en speciaal moet behandelen door een upgrade versie te beschikking te stellen tegen een beperkter bedrag. Apple is een "sterk merk". Ze zijn dit voor een groot deel geworden door dat mensen Apple producten niet alleen bruikbaar vinden maar ook graag iets meer uitgeven om juist een Appel gebruiker / fan te zijn. Nu moet Apple het op dit moment juist van switchers hebben denk ik en werkt mond op mond reclame het beste. Daarom is het volgens mij dom om "de community" het zelfde te behandelen als iemand die voor het eerst bij voorbeeld iLive aanschaft.

raar dat apple die update alleen beschikbaar stelt voor mensen die ilife na 10 jan 2005 hebben aangeschaft. ik heb vorig jaar ilife '04 aangeschaft. het enigste wat ik van ilife '05 wilde hebben is de nieuwe versie van garageband. maar om daarvoor het complete nieuwe pakket aan te schaffen......... :moe:

He mensen,

Als je ilife 05 haalt, kun je die zonder problemen over je iLife 04 installatie zetten, zonder spullen kwijt te raken?? Importeerd 05 alles van 04 automatisch, of moet je nog ff lopen klooien om het zo ver te krijgen. Wie heeft er ervaring mee??

Gegroet,

iDD

@iDD: Updaten gaat zonder problemen!