ILL ustrator 10

Laat ik voorop stellen dat illustrator echt een van mijn favo grafische programma`s is helaas drijft dit pakket mij af en toe ook tot wanhoop..

Zo nu en dan houdt illustrator 10 ineens op met bepaalde, zeer essentiuele functies. Waardoor het komt durf ik niet te zeggen, maar het komt er op neer dat ie ineens niet meer onbjecten kopieert als je ze met de alt toets versleept.

Een mogelijke nog irritanter geval is dat je soms niet meer even met spatie kunt switchen van ttol naar het handje…hij laat wel het handje zien zodra je de spatie inhoudt maar als ik dan wil gaan slepen…ho maar…

het vervelende = dat het trashen van mijn prefs volgens mij niet de oplossing is, pas als ik uitlog en weer inlog doet ie het dan weer…

ik heb wel het idee dat dit sneller gebeurd als ik een bestand open dat ik op de pc heb gemaakt ( alsof dat wat uit zou moeten maken in illustrator ?! ).

ben benieuwd of meer mensen dit hebben (kan me niet anders voorstellen), en of er effectievere oplossingen zijn dan uiloggen.

[update]
dit is het antwoord op mijn vraag…

http://www.adobe.com/support/techdocs/2ec96.htm
[/update]

greetz jazz

[quote:4a594981f5]ben benieuwd of meer mensen dit hebben (kan me niet anders voorstellen),[/quote:4a594981f5]

ja dus, ik heb nog niet goed gezocht naar een oplossing.

overigens, het komt bij mij ook zeldzaam voor in photoshop

Wellicht ten overvloede, maar je weet dat dit alleen werkt met de Selection Tool (zwarte pijltje)? De shortcut hier voor (als er een andere tool actief is) is de Appel-toets. De fool-proof methode is dus alt-appel-sleep.

Bij Photoshop is dit hetzelfde toetsencombinatie. De appel-toets is daar de shortcut voor de Move Tool.

Ook neem ik aan dat je de laatste update hebt gedownload? (10.0.3)

check mijn update im 1ste post ..

het wordt veroorzaakt als je connect met een samba share of als je een wachtwoord hebt ingesteld bij het ontwaken van je screensaver…
check de link voor de oplossing

Bedankt voor de reactie macjazz. Fijn dat je ook de oplossing zelf post :)

inderdaad! ik had ook voortdurend dit probleem. als ik een object wou verplaatsen met shift (dus dat het object horizontaal of verticaal op dezelfde plaats blijft, u weet wat ik bedoel :) ) dan ging dit gewoon niet.

Leuk dat er nu een “oplossing is”
alhoewel dit toch niet echt een oplossing is!!! Kunnen ze daarvoor geen update uitbrengen, want het is toch een zeer ombetant probleem!

Welja, zal wel opgelost zijn in ill 11, als die binnekort uitkomt.

BoeSBoeS

beuh... draai 10.2.5 en heb nog steeds dezelfde problemen zoals hier beschreven, met name in flash mx: shift+drag gaat niet mooi recht, ik kan in elke richting slepen. Nog iemand die dit heeft in 10.2.5 of later*? (*future-proof posting) ;) groets, tost