Illu 10 - vraagje...

Tis vast een "domme" vraag (er zijn geen domme vragen, alleen domme mensen, i know...) maar is Illu 10 nou alleen voor OSX? Of kan ik hem stiekem ook in Classic draaien?

FF

Volgens Adobe zijn dit de systeemeisen, dus het zou geen probleem mogen zijn

Macintosh
• PowerPC® processor: G3, G4 of G4 dubbel
• Mac OS systeem versie 9.1, 9.2 of Mac OS X versie 10.1
• 128 MB RAM
• 180 MB beschikbare ruimte op de harde schijf
• Voor Adobe PostScript printers: Adobe PostScript Level 2 of Adobe PostScript 3

[quote:post_uid0="Firefly"]Tis vast een "domme" vraag (er zijn geen domme vragen, alleen domme mensen, i know...) maar is Illu 10 nou alleen voor OSX? Of kan ik hem stiekem ook in Classic draaien?

FF[/quote:post_uid0]
In Classic of onder OS 9 moet ook kunnen. En niet eens stiekem.
Maar waarom zou je als je X hebt?

Hans

Als je een resente versie van illustrator 10 hebt dan is hij voor Mac Os 9 (classic) te gebruiken. Als je één van de eerste versies van illustrator 10 hebt dan moet eerst een update eroverheen halen om het met Os9 te laten werken. het is de Illustrator 10.0.3 update en van de versiontrackersite te downloaden (http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=119&db=mac) Je kan het ook op de verpakking zien, de oude versies geven alleen MacOsX op als systeem en de nieuwere versie geven beide systemen op.

Succes ermee

Kees

[quote:post_uid2="verbeek.h"]In Classic of onder OS 9 moet ook kunnen. En niet eens stiekem. Maar waarom zou je als je X hebt?

Hans[/quote:post_uid2]
Tis dus juist dat mn baas X nog niet aan wil schaffen, maar dat ik Illu 10 wel nodig heb ivm bestanden die bij ons aangeleverd worden (vorige week al tweex moeten vragen of men het in 9 op wilde slaan…) Vandaar!

Bedankt voor de reacties allemaal, ga 10 er zo snel mogelijk op zetten! :stuck_out_tongue:

FF

Eigenlijk is het simpel. Alle (bijna) Adobe software is Carbonised. Dwz ze draaien op X en op OS9. Het beste kan je progs hebben die Cocoa zijn geschreven, die werken echt alleen op X. Je kan als studio eerst je software updaten (AI10, PS7, GL6 bv) en dan pas daarna overstappen naar OS X. Is iets gespreider in kosten en tijd en moeite anders moet je en met je nieuwe sotfware om leren gaan in combi met een nieuw systeem.