Illustrator-brush in de vorm van kabel of draad [opgelost]

Hallo forummers,

ik ben voor een ontwerpje op zoek naar een Illustrator brush waarmee ik een kronkellijn kan maken met het uiterlijk van een (rode) draad. Aangezien mijn ontwerp ongeveer 75 cm breed wordt en de lijn over de gehele breedte moet lopen zal een afbeelding van een draadje niet voldoende zijn.

Ook wil ik dus zelf het pad van de lijn kunnen maken dus vandaar dat ik aan een brush in Illustrator dacht 8)

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit effect zou kunnen krijgen? Alvast dank!

Als je nu eens een klein draadje maakt en die spiegel je. Dan zet je die twee draadjes aan elkaar, zodat het linker uiteinde en het rechteruiteinde dus hetzelfde zijn. Selecteer dan die twee draadjes (eerst eventueel met pathfinder aan elkaar gezet) en dupliceer het draadje dan met de lengte ingesteld van het draadje. Dan komen de draadjes steeds aan elkaar te zitten en zie je ook niet dat het uit losse stukjes bestaat en kan je eindeloos repeteren.

Zelf een klein stukje draad, zoals je het hebben wil, tekenen en dit als brush opslaan een idee?

[quote:d843a8751e="macmickey2"]Zelf een klein stukje draad, zoals je het hebben wil, tekenen en dit als brush opslaan een idee?[/quote:d843a8751e]

Lukt dat ook als er een structuur in het draadje zit.
Wordt dat dan niet uitgestrekt of als stukjes tegen elkaar geplaatst?
Mits de linker en rechterkant hezelfde zijn, dan lukt het denk ik wel op die manier.
Of hij moet toch nog gaan uitrekken…ik weet het niet.

[color=red:d843a8751e]OFFTOPIC: 1000-ste post![/color:d843a8751e]

[quote:5db1b837da="nookie"][color=red:5db1b837da]OFFTOPIC: 1000-ste post![/color:5db1b837da][/quote:5db1b837da]

OFFTOPIC: Totdat ze weer gaan ruimen… :stuck_out_tongue:

Feli nookie! :D

Ik kreeg via iemand anders de oplossing:
http://www.adobe.com/cfusion/exchange/index.cfm?event=extensionDetail&loc=en_us&extid=1045700#

Morgen op het werk even downloaden en uitproberen, dank beiden voor het meedenken!