Illustrator CS een ramp ivm tekstverloop en verplaatsing

Helaas wel voor ons; we willen overstappen van freehand naar Illustrator, maar om de lagen te behouden moet je exporteren als illustrator 8 bestand, die wil je openen in CS en.... alle tekst is verlopen, maar nog erger verplaatst. BALEN dus en ondoenlijk voor ons (we doen veel aan bewegwijzering en hebben heel veel borden gemaakt in Freehand) De enige optie is om als EPS of PDF te bewaren, maar dan verliezen we alle laaginfo die ook erg belangrijk is. Ik weet dat Adobe verteld over de nieuwe text engine in CS, maar zoiets.... moet beter kunnen.

Wie heeft de gouden tip voor ons (behalve doorwerken met freehand (te onnauwkeurig) of over te stappen naar Illustrator 10 (niet meer verkrijgbaar))??

En wie heeft ook problemen mee

Heb je al geprobeerd om er outlines van te maken? Dan los je in iedergeval het verloop op, ook handig voor je snij plotter.

greetzz

Oude files in freehand houden en nieuwe of aan te passen files in CS maken, dit lijkt mij de beste mannier om de overstap te verwezelijken. 8)

Acrobat 6 ondersteund nu ook lagen. Geen idee of het met freehand ook compatible is, maar anders kun je altijd nog laag voor laag wegschrijven en monteren in illu? Maar illu 10 is nog wel te 'vinden' bij limewire o.i.d... (Kweet t, t mag niet maar als je CS legaal hebt...)

Kun je misschien knippen en plakken naar illu CS?

Ik liep laatst tegen hetzelfde probleem aan bij het openen van een Illustrator 9 document in CS. Alle handmatig aangebrachte aan- en afspatieringen waren weg, gelukkig zag ik het wel op tijd.

Alle tekst omzetten naar lettercontouren voordat het bestand geopend wordt in CS is volgens mij inderdaad de enige oplossing. Op zich is dat niet zo erg, je kunt natuurlijk altijd de originele 9 of 10 versie met editbare tekst bewaren en openen in 9 of 10 als er tekst aangepast moet worden.

Handig is het in ieder geval niet en het kan nog wel eens een schadeclaim tot gevolg hebben.

Zoals ik uit de reakties zie is het hangen of wurgen, maar het blijft vervelend; outlines maken is een optie ...maar als er tekstcorrecties moeten komen ... PDF in lagen kan helaas niet vanuit Freehand 10 draaien als je CS hebt ?? het mag inderdaad niet

Hopelijk heeft iemand nog een andere oplossing!!

Kontakt gehad met Adobe en ze kennen het probleem, formulier ingevuld met wensen en nu ben ik een andere oplossing aan het zoeken met adobe