Illustrator CS opslaan als 9 ?

Goeiemorgen allemaal,

Ik moet een gedicht van 60 bij 250 cm aanleveren als EPS en letter contouren.
Dat lukt allemaal natuurlijk wel.
Alleen willen ze hem niet in een hogere illustrator dan versie 9.
Ik weet dat je hem kan opslaan en dan kiezen als welke illustrator versie.
Helaas weet ik alleen niet meer hoe.
Kan iemand mij helpen?

MVG Daniel

Opslaan als -> .eps kiezen -> hierna krijg je een venster met hierin je keuze voor de versie...

dat dacht ik ook maar daar staat nergens iets waar je de versie kan selecteren :?

exporteren - verouderde a.i. - versie kiezen.

[quote:d69dd654a0="SRV"]exporteren - verouderde a.i. - versie kiezen.[/quote:d69dd654a0]

dat kan bij mij alleen in inDesign, export → verouderde versie… :?

in Illustrator (net nog gedaan, wel vanuit CS2) idd gewoon opslaan als .eps → bewaar → dan kom je in het venster waar je bovenin de programmaversie kan kiezen.

[quote:0ee51706c1="marloez"][quote:0ee51706c1="SRV"]exporteren - verouderde a.i. - versie kiezen.[/quote:0ee51706c1]

dat kan bij mij alleen in inDesign, export → verouderde versie… :?

in Illustrator (net nog gedaan, wel vanuit CS2) idd gewoon opslaan als .eps → bewaar → dan kom je in het venster waar je bovenin de programmaversie kan kiezen.[/quote:0ee51706c1]

bij mij staat er bovin alleen preview format…

CS1 moet je wel export doen, als eps. Eht kan met alle versies, backwards opslaan, maar de plek is per versie weer anders. Het blijft tobben...

In Illustrator CS kies je export dan de keuze van eps nemen en kun je de versie 10, 9 enz. kiezen.

bedankt het is gelukt ! het is de export funtie.

bij Illustrator CS1 kan je wel verouderde EPS bestanden maken. je moet alleen exporteeren en dan opslaan als een veroudert illustrator of EPS document. bij CS2 vraagt het programma zelf al als je het wil opslaan welk formaat en welke structuur deze moet hebben. dus je hoeft dan niet meer exporteren maar gewoon opslaan.