Ik ben nu in illustrator (9.0) aan het werken.
Ik heb een lijn-tekening van oog getekent met de brush tool.
Maar hoe kan ik nu een gradient (verloop) krijgen op die lijnen ?
Op een fill van iets gaat het , maar gaat dat ook op de stroke ?
Ik weet dat het kan , maar hoe ?
Er is in Illustrator een optie die heet: ‘Convert strokes to fill’ en ook ‘Convert fill to strokes’.
Selecteer dus je lijn en met bovenstaand commando (weet niet precies waar die zit) doe je dus je lijn omzetten in een vulling. Zo kun je toch een gradient in je lijn zetten.
Normaal via expand dacht ik maar lukt me nu ook niet.
Gaat ook via object, Path, Create Outlines.
Je verliest wel dan wat van je lijndikte, maar mss moet je dan gewoon in het begin wat te veel geven.
Ja Rune , met jouw optie verlies in nogal Véél lijndikte .
MacBjorn , waar staat ergens jouw mogelijkheid :? .
Dank
----------------UPDATE--------------------------------------------------------
Mss bestaat die functie niet in versie 9.0 , ik heb het ooit wel al eens op school gedaan , maar dat was in versie 10
Ik heb het dus op het 'oog' toegepast volgens de 'object>path>outline stroke' - methode.
Maar mocht ik de 'dikke' lijnen behouden zou het mooier zijn denk ik.
[img:89c4cb3706]http://users.pandora.be/rabbit_design/Data.gif[/img:89c4cb3706]
Het gaat niet helemaal over het lijn gradient onderwerp maar heeft er wel mee te maken. Weten jullie waarom je niet van een kleur naar transparant kan? In photoshop kan het wel.
[quote:c8647cd467="kers"]Het gaat niet helemaal over het lijn gradient onderwerp maar heeft er wel mee te maken. Weten jullie waarom je niet van een kleur naar transparant kan? In photoshop kan het wel.[/quote:c8647cd467]
eigenlijk kan het wel: nl met een opacity mask onder transparency (kijk eens in de help functie hoe dit precies werkt, is nogal ingewikkeld om hier neer te pennen)