Illustrator in codes

Ken je dat je mailt een AI bestand naar huis. En eenmaal thuis is het bestand verandert in allemaal codes en tekentjes.

Hoe kan dat nou eigenijk?
En hoe voorkom je dit?

Pak het in met DropStuff ofzo, mail het en dan zou het goed moeten gaan

[quote:d0534266de="Lytstomke"]Ken je dat je mailt een AI bestand naar huis. En eenmaal thuis is het bestand verandert in allemaal codes en tekentjes.

Hoe kan dat nou eigenijk?
[/quote:d0534266de]

een file voor de Mac bestaat uit twee delen, de data fork en de resource fork.
de data fork is de file zelf en de resource fork zijn wat dingen eromheem, zoals met welk programma het gemaakt is, icoontje etc.

de resource fork kan door niet Apple-systemen (windows mailservers?) door de mangel gehaald worden zodanig dat je Mac er niets meer mee kan. Dit is wat gebeurt als je jezelf een AI stuurt.

Door het bestand te stuffen voorkom je dat dit gebeurt.

In de nieuwste Illustrator CS kan je een illustrator bestand ook als PDF bewaren. Dus met alle geplaatste beelden en fonts ingesloten. Het geniale is dat je het bestand ook gewoon met Illustrator CS kan openen, met behoud van alle eigenschappen. Misschien leuk om ff te testen of zo’n Illustrator PDF wel goed naar jezelf gemaild kan worden. Ben ik zelf namelijk benieuwd naar maar kan het hier niet testen.

Dat onderste doe ik regelmatig. Ik open tegenwoordig gewoon word bestanden in Illustrator. Geweldig!

Bedankt voor je uitleg!

[quote:8064f650ad="Lytstomke"]Dat onderste doe ik regelmatig. [/quote:8064f650ad]

Ok, en als je die mailt, gaat het wél goed ?

Das een goeie .. dat moet ik nog even uit testen. (bij een klant) Het verhaal over het mailtje was wel uit de praktijk maar ik maak het thuis niet mee. Wel wilde ik altijd graag weten hoe dat nou eigenlijk kon. En dat heb je keurig uitgelegt.