Illustrator, logo's als een puzzel plaatsen.

Stel ik heb in Illustrator een aantal logo’s staan welke per logo zijn gegroepeerd, is er dan een mogelijkheid om deze automatisch naast elkaar en onder elkaar met een ruimte van bijvoorbeeld 10 of 15 millimeter?

In Caldera (RIP software) heet dit compose, helaas heb ik geen afbeelding kunnen vinden met Google.
In Caldera geef je de onderlinge afstand van de logo’s aan, vervolgens druk je dan op een knopje met een puzzel stukje als icoon, en Caldera past alles als een puzzel in elkaar.

Ik doe dit altijd in Bridge… Kolommen en rijen instellen met eventueel bestandsnaam. Kun je 'm gelijk exporteren als pdf. Zoiets word ook wel een ‘contactsheet’ genoemd.

Misschien dat dit script je iets uit de brand helpt…

Dit kan met het venster “Uitlijnen”. En dan Uitlijnen op Hoofdobject. Kun je exacte maten invoeren.

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

@madsven, dit was niet helemaal wat ik bedoelde, maar ik heb er eventjes mee zitten spelen en het werkt met bijvoorbeeld foto’s erg goed.
In ieder geval handig voor andere projecten.

@Night, Script heb ik gekopieerd naar de juiste map in Illustrator en daarna ben ik wat gaan testen, dit is aardig wat ik bedoelde.
Het is misschien niet 100% perfect, maar ik ben er zeker zeer blij mee.
Wij moeten voor een klant vaak verschillende QR-codes printen en dan zijn wij veel tijd kwijt aan het opmaken van een print bestand.
Dit gaat hiermee veel sneller, ook mooi is dat de script de lagen op volgorde zet, dit is vooral handig voor de snij plotter, dan gaat hij telkens rij voor rij afwerken en vliegt het mesje niet van hot naar her.
Jammer is alleen dat je niet kan aangeven dat hij binnen een bepaalde breedte moet blijven, de script probeer zoveel mogelijk in gelijke aantallen in hoogte en breedte te werken.
Maar hier is best wel mee oom te gaan, het is zeker een vooruitgang.

@macmaus, deze oplossing snap ik niet helemaal ben ik bang voor, als ik dit probeer dan zet hij de de verschillende objecten of horizontaal of verticaal neer.
Klik ik eerst op “tussenruimte verticaal verdelen” en dan op “tussenruimte horizontaal verdelen”, dan komt alles diagonaal te staan.