Illustrator naar Flash (opgelost)

Ik zit met een vreemd probleempje. Er moeten een paar pictogrammen gebruikt worden als knoppen. Deze pictogrammen komen uit een font. In Illustrator heb ik zowel een verzameling pictogrammen als outline aangeleverd gekregen, als diezelfde verzameling als gewoon in fonts.

Je zou toch zeggen dat je zonder problemen die outline-versie in Flash kunt kopieren? Maar als ik dat doe blijft er van de figuur weinig over. Het is alsof Flash de curves zelf aanpast.
Hoe kan dit? Flash en Illustrator werken beide op dezelfde vector-engine!

het is dat ik conflicten heb in Suitcase, anders had ik gewoon in Flash het pictogrammetje gezet.

vreemd… weet iemand hier een reden voor?

Ik had dat ook vaak toen heb ik ze volgens mij als eps 3.0 bewaard en werden ze wel goed geimporteerd.

Tot .EPS 7 gaat het goed. Met hogere .EPS versies doet Flash hele rare dingen :D

[quote:3fbf6ecb19="trillseeka"]Ik had dat ook vaak toen heb ik ze volgens mij als eps 3.0 bewaard en werden ze wel goed geimporteerd.[/quote:3fbf6ecb19]

“Well blow me down and call me grandpa!”

Oftewel: het werkt!

Maar het blijft vreemd. Zulke eenvoudige vectorbestanden moeten toch geen probleem zijn? Ook niet als je copy-pasted?

je kan je illustrator bestand ook exporteren als .swf en dan importeren in Flash . Dat werkt perfect...

dit kun je ook doen... je kunt gewoon als .ai saven en openen in flash. no problemo daaro. Althans niet vanaf mijn mac

Exporteren als swf gaf ook problemen. Het is een gesloten bestand wat je in Flash niet meer kan bewerken. Een .ai openen in Flash werkte niet. Dat pakte hij gewoon niet. Ik heb overigens niet de nieuwste Flash, maar dat lijkt mij niet de oorzaak.

Tegenwoordig heb ik overigens veel problemen met Flash. Bij het uitzoomen klapt hij eruit. Bij het openen van het programma opent hij de palletten die ik heb gedefinieerd, maar gooit ze daarna weer meteen eruit. Iedere keer moet ik weer mijn presets kiezen.
Dreamweaver heeft dat paletten-probleem ook. Maar mijn HD is bijna vol en zodra ik mijn externe HD binnenheb gaat deze jongen een clean install van OSX doen.

misschien weet je m al maar je kunt je desktop instellingen safe-en...

als ik in ill zit… lagen aanmaken voor artwork en hop als ai bewaren en in flash gewoon importeren. gaat best

[quote:b791e4385e="bieg"]misschien weet je m al maar je kunt je desktop instellingen safe-en...

als ik in ill zit… lagen aanmaken voor artwork en hop als ai bewaren en in flash gewoon importeren. gaat best[/quote:b791e4385e]

yep, dat weet ik en dat heb ik ook gedaan. Maar er zit iets niet goed en daarom doe ik binnenkort een clean install.

je illustrator-truuc lijkt bij mij niet te werken. Misschien doe ik iets verkeerd. Ik zal het eens bekijken.
Thanks!

@macbjorn!

ok: je maakt iets in Illustrator (rgb ) en werk in lagen voor later in flash.
save as illustrator bestand (apply file extension) “naam”.ai en als versie 8.

open flash. Kies import et voila … je ai!

scherm opent met drie opties (convert to layers) layers/keyframes/flatten en hier nemen we naturellemant convert to layers.

En tot slot blij zijn! :wink:

Sayonara … BIEG

Ik schrijf het weg als PNG [desnoods in fireworks] en dan importeren naar library.

Ward

dan ben je toch je lagen kwijt?

Nope... PNG ondersteund ook lagen :wink:

[quote:8450022e69="Syndic"]Nope... PNG ondersteund ook lagen :wink:[/quote:8450022e69]

nog nooit mee gewerkt u c… :wink:

Vreemd......

Het probleem blijft bestaan. Dit is wat er gebeurt:

[img:4552347e52]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=1210[/img:4552347e52]

Er moet dus staan ‘homberg’. De ‘M’ is compleet misvormd.

Dit is wat ik heb gedaan:

• vanuit Illustrator 10 tekst omgezet in lettercountouren

• export naar Legacy .ai en ook naar Legacy .eps

• gekozen voor Illustrator 8 (en ook een keer Illustrator 3)

• Flash geeft me de keuze van lagen behouden of flatten. Ik kies voor behouden.

• Hij importeert het (na een paar vastlopers) en op het eerste gezicht is alles prima. Maar na inzoomen ontdek ik dat hij de boel behoorlijk vernachelt

PNG werkt, maar als het gaat om logo’s dan werk ik toch liever met vectorbestanden.[/img]

Bieg, ik weet hoe het moet en heb ook je raad 10 keer opgevolgd, maar dit is wat eruit komt.
Nu zal ik even naar PNG gaan, maar vector is vector en Flash moet niet zo moeilijk doen.
Of doe ik iets fout?

Oke, ik heb wat zitten spelen met de swf-exportfunctie in Illustrator. Ik dacht dat je hiermee alleen maar 'gesloten' files kon maken die niet in Flash geimporteerd en bewerkt kunnen worden.... dus wel.

Thanks everybody! :slight_smile:

je kunt wel degelijks swf's maken maar die zijn dan weer te openen in flash als single frames achter elkaar....

(zucht)

en ja dat van die letterverragging is helaas waar… :frowning:
en al;s je gewoon copy / paste → en dan in flash brake appart.