Illustrator: paginaverdeling vs afdruk

als ik in illustrator (9.0.2) tekengebied en paginainstelling op A4 zet dan doet dit niet wat er zou moeten gebeuren. De pagina verdeling is iets kleiner dan het document zelf en het gebied dat werkelijk wordt afgedrukt is nog kleiner.

iedere printer heeft een afdrukgebied, dat is wat je ziet bij illustrator, tot waar de gekozen printer je A4 document kan afdrukken. Wil je grotere documenten afdrukken kan je bij de document setup, tile imageable areas aanklikken en krijg je tiles (tegels) die elkaar overlappen.

Helix

Er is nog een factor van invloed: de resolutie van de printer. Hoe lager de resolutie van de printer, des te groter de afrondingsverschillen die een programma moet maken. Op A4 kan dat soms oplopen tot 3 mm

Awel het rare is...

Ik stel bij paginainstelling A4 in, en schaal op 100%.
Bij tekengebied in documentinstellingen staat alles ook op A4 en kies ik “Pagina-instelling gebruiken”. Dan zou alles toch A4 moeten zijn…niet?

ik krijg dan een tekengebied van “Breedte: 21,87 cm” en “Hoogte: 30,9 cm”.
Wat er op lijkt dat in Illustrator mijn printer verkeerde afmetingen heeft voor DIN A4!??!

Gelijk wat ik instel…documentgebied, paginaverdeling en wat er werkelijk wordt afgedrukt verschillen té veel om deftig te kunnen werken.

Een klein groot probleempje dus,
iemand met een oplossing…???

Greetz
Ja Rune

Weet iemand raad? Plz

Kwou nog even checken of er echt niemand is die mij een mogelijke oplossing kan geven?

Greetz