Illustrator - verloop in kader

Hallo,

ga proberen te omschrijven wat ik bedoel :wink:

Kreeg vandaag op mijn werk een illustrator bestand met tekst erin. Rond deze tekst zat een kader (een rand) van een aantal punten dik. Deze rand had een verloop in zich, dat moet volgens mij met een externe plug-in zijn gemaakt, maar wie weet kan het binnen Illustrator ook wel, ik kon het niet vinden.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt.

Als het alleen het kader om de tekst is, kun je die omzetten via Object->Pad->Omtreklijn en dan is het gewoon te vullen met een verloopkleur. :wink:

staat je verloop niet bij koppelingen??

[quote:0a995dd624="Blieper"]Als het alleen het kader om de tekst is, kun je die omzetten via Object->Pad->Omtreklijn en dan is het gewoon te vullen met een verloopkleur. :wink:[/quote:0a995dd624]

dit is de beste manier

:wink:

[quote:c3ed488cda="Wilson"]Rond deze tekst zat een kader (een rand) van een aantal punten dik. [/quote:c3ed488cda]

Vreemd is dat deze lijn (met verloop) een aantal punten dik is. Als je een lijn omzet naar een vorm (zoals hierboven beschreven) is het geen lijn meer en kan dus ook niet ‘een aantal punten dik’ zijn. Ben wel benieuwd naar dat bestandje.

Dat is niet vreemd, want misschien is het wel in Indesign gemaakt want daar kan het wel gewoon zonder het te converteren naar vormen!! Het nadeel in Illustrator is dat het later wat omslachtiger is om de lijn wat dikker cq dunner te maken!

Ik ben nog van de Quark generatie van net voor de tweede wereldoorlog. Quark versie 40.45. learning all the time. I'll love it...

Hier is je oplossing:

Maak een vorm met lijndikte, ga naar Effect, Stileren, Doezelaar en Voila.

Succes

[quote:f6ed13e70b="didi"]Hier is je oplossing:

Maak een vorm met lijndikte, ga naar Effect, Stileren, Doezelaar en Voila.

Succes[/quote:f6ed13e70b]

het ging om een verloop niet om een soort blur!

kleurverloop

[quote:1271e6bd4c="Blieper"]Als het alleen het kader om de tekst is, kun je die omzetten via Object->Pad->Omtreklijn en dan is het gewoon te vullen met een verloopkleur. :wink:[/quote:1271e6bd4c]

Dit was precies wat ik zocht, iedereen heel hartelijk dank voor alle reacties!