illustrator vraagje

Hallo, Ik heb hier een document ontvangen waarin alle tekstblokken omgezet zijn in objecten. Daar ik wijzigingen moet aanbrengen aan de teksten, kan er mij iemand mij zeggen hoe ik die objecten terug naar een tekstblok kan converteren zodat ik die kan wijzigen?

Dank voor de hulp
p.s. ik werk met illustrator 11.0.0

heel kort: niet

(je zult de text handmatig opnieuw moeten typen)

Ik was er al bang voor ! :(

Toch bedankt ! :smiley:

Je zou je teksten door een ocr programma kunnen halen.

tip: vraag degene die het gemaild heeft om het bestand niet in lettercontouren te mailen en daarbij de fonts (gezipped) mee te sturen. succes!

Typ het tekstje over??? Nee he.....te veel werk!

de enig reeds genoemde oplossing is contrast goed scherp zetten en dan printen,. vervolgens scannen met OCR (optical; caracter recognition) en dan kijken of ie alles goed gescanned heeft.

optie 2 is dat je beste persoon in kwestie ff vraagt om de txt asl txt ff toe te sturen.
en dan kun j ein ill alles gewoon relaxed aanpassen aangezien je het font toch al hebt

Goed luck : BIEG

[quote:c7fec41883="bieg"]de enig reeds genoemde oplossing is contrast goed scherp zetten en dan printen,. vervolgens scannen met OCR (optical; caracter recognition) en dan kijken of ie alles goed gescanned heeft.

optie 2 is dat je beste persoon in kwestie ff vraagt om de txt asl txt ff toe te sturen.
en dan kun j ein ill alles gewoon relaxed aanpassen aangezien je het font toch al hebt

Goed luck : BIEG[/quote:c7fec41883]

huh? orginele Illustrator bestanden zijn altijd scherp dus ik zie niet in wat je bedoelt :? en de weg die je beschrijft lijkt me ietwat omslachtig, ik heb op mijn werk dagelijks met dit soort vraagstukken te maken en de enige snelle oplossing is, in mijn ervaring althans, om de orginele text te laten mailen, al dan niet voorzien van het ingepakte gebruikte font :wink:

@IMAGIC:

HELEmaal mee eens.

– vooral zie optie2 in mijn reactie