Iluustrator: verticaal centreren van tekst, kan dat wel??

ik heb ff een snel illustrator vraagje. Ik loop namelijk al meerdere malen tegen hetzelfde probleem aan!

Kan je ook tekst verticaal centreren? Als ik bijvoorbeeld tekst in een rechthoek wil, en het moet zowel horizontaal als verticaal in het midden staan dan loop ik altijd te klooien met t verticale gedeelte. meestal doe ik t dan op t oog gewoon maar dat is natuurlijk ook niet echt de bedoeling! kan iemand mij hier wat tips voor geven?? Alvast hartelijk bedankt!

je kan natuurlijk uit de text optie de verticale tikmogelijkheid selecterern .

vervolgens de text centreren en dan zou ie het moeten doen…

(ff uit het hoofd)

Teksticoon = T met pijl ervoor naar beneden wijzend en dan bij Paragraph centreren kiezen

tekst en rechthoek selecteren en dan in je palet uitlijnen kiezen voor verticaal uitlijnen

Wat lezen mensen toch slecht. Marloez is tot nu toe de enige die heeft begrepen wat sic-one wil.

Wat Marloez zegt, is precies wat je moet doen, al kan het van het gebruikte lettertype afhangen of je vervolgens nog even de tekst een fractie omhoog of omlaag moet schuiven om het optisch ook mooi gecentreerd te krijgen.

het spijt me zeer ik snap er niets van en ik heb de engelse illustrator.... kan iemand nog een poging doen mij t duidelijk te maken??

EDIT: ik snap m! marloez had idd gelijk! en was de enige die snapte wat ik bedoelde… bedankt allemaal! nu kan ik weer verder aan de slag!

Damn I'm good! :P

hahah! yeahhh

Hé, ik snapte het ook!!! 8)

Ik was zelfs al bezig om een mooie geïllustreerde uitleg voor je te maken, maar dat is al niet meer nodig begrijp ik. :smiley:

[quote:f548c80b7d="Shark-o"]Hé, ik snapte het ook!!! 8)

Ik was zelfs al bezig om een mooie geïllustreerde uitleg voor je te maken, maar dat is al niet meer nodig begrijp ik. :D[/quote:f548c80b7d]

okee…jij bent óók goed… :kiss:

:wink:

en ik word ook goed.....!

Ik ben dus niet goed, snap er geen snars van???

ja dat weet ik ook niet hoor.....