Imac 17" <> Imac 20" <> Mac Mini

Hi,

Ik sta op het punt om een nieuwe Mac te kopen.

Ik twijfel tussen de 3 bovenstaande opties. De Mac Mini Core Duo to the max met een Apple Cinema Display komt op de laatste plaats. Komt op 2200 euro en dat vind ik toch duur voor wat je hebt.

Imac 20" staat op de eerst plaats. Mooi groot scherm. Maar ook wel 2200 euro, maar dan heb je ook iets.

Imac 17". Ik kom van een 20" en 19" scherm. Ik vrees dat ik dit klein zal vinden. En ik las zo hier en daar dat de kwaliteit van de 17" niet te vergelijken is met dat van de 20". Aan de andere kant iets goedkoper en laat misschien de kans op een intel ibookje binnenkort.

Ik gebruik de computer vooral voor internet, mail, wat grafische spielerei, wat programmeren. Wat raden jullie me aan? Of zou ik nog een paar weekjes wachten en zien wat 1 april voor ons in petto heet?

Alvast bedankt voor de goeie raad…

Als je nog kan zou ik nog even wachten tot 1 april, je weet nooit wat ze in petto hebben.

Ik zou een iMac 20 inch pakken... maar dan NIET de Intel versie, maar de G5 versie. Die is slechts 1500 euro, is zeker met grafische toepassingen nauwelijks langzamer, en heeft geen enkel probleem met de huidige software.

[quote:2475514bdb="EasyB"]Ik gebruik de computer vooral voor internet, mail, wat grafische spielerei, wat programmeren.[/quote:2475514bdb]

Hangt ervan af welke programma’s…

Op dit moment nog bijna alles... De G5 is vooral in renderen en exporteren nog steeds sneller dan de Intel, zelfs bij de Universal apps... en dat terwijl hij 400-500 euro goedkoper is.

met genoeg geheugen erin draait een iMac G5 als een trein!

[quote:7a0d8f5ba6="unSOUND"]Ik zou een iMac 20 inch pakken... maar dan NIET de Intel versie, maar de G5 versie. Die is slechts 1500 euro, is zeker met grafische toepassingen nauwelijks langzamer, en heeft geen enkel probleem met de huidige software.[/quote:7a0d8f5ba6]

Ik heb dat ook gedaan, en ben zeer tevreden over mijn imac 20"

voor de G5 moet je opschieten want op=op :D

[quote:9daa3c9fa2="EasyB"]Imac 20" staat op de eerst plaats. Mooi groot scherm. Maar ook wel 2200 euro, maar dan heb je ook iets.[/quote:9daa3c9fa2]

Toch 1800 euro?

Waarschijnlijk dikkere grafische kaart, meer Ram... denk ik.

Maar dat maakt voor het prijsverschil niet uit.

De Imac G5 had ik inderdaad ook al aan gedacht ja. Is inderdaad een mooie prijs nu.

Die 2200 is inderdaad met 2GB RAM en de 256 grafische kaart. Die 2 GB vind ik noodzaak, die grafische kaart is meer toekomst. Vind die 80 euro nu ook niet iets om over te struikelen.

Qua geluidsproductie zijn de Intel CD-versie en die G5-versie gelijkaardig? (als in compleet geruisloos)

De intels schijnen ietsjes harder te klinken, maar dat zit op het randje van verwaarloosbaar...

De G5 is niet meer verkrijgbaar bij Apple zelf, maar nog wel op www.mailamac.nl en een aantal andere winkels. Ram kun je veel beter zelf kopen, dat is veel goedkoper.

De G5s zijn moeilijk te krijgen, dus dan zou ik je maar haasten ;)

[quote:751de81eea=“EasyB”]die grafische kaart is meer toekomst. Vind die 80 euro nu ook niet iets om over te struikelen.geruisloos)[/quote:751de81eea]

Als je toekomstgericht wil zijn, koop dan de Intel.

Dat valt allemaal wel mee. De G5 en de Intel ontlopen elkaar niet zo qua "nieuwigheid" en "toekomst voorbereid", terwijl de G5 wel een goede 400 a 500 euro goedkoper is...

Dat is inderdaad een serieus voordeel voor de G5. Tegen dat de Intel echt toont wat ie kan, zijn we weer klaar voor een nieuwe nee?

[quote:acfd4fc73c="EasyB"]Tegen dat de Intel echt toont wat ie kan, zijn we weer klaar voor een nieuwe nee?[/quote:acfd4fc73c] Wat staat hier nou ? :? :|

De intels zien er aantrekkelijk uit, maar het feit is dat ze nog TE nieuw zijn. Er moeten nog te veel dingen omgezet worden qua software, dus het aankomende half jaar / jaar zul je nog op software moeten wachten met de Intel, terwijl de G5 nu alles kan draaien, en omdat die software er ook al een tijdje is, is die ook goedkoper. De G5 is dus niet alleen zelf voordeliger, maar ook qua aanschaf van software.

Komt ook nog bij dat voor lang niet alle scanners en printers drivers zijn gemaakt voor de Intel Mac, wat dus NOG een probleem met zich mee kan brengen. Kortom: iets kan wel de toekomst zijn, maar dan kun je het in de regel ook beter pas in de toekomst kopen, als de rest van de wereld er ook op is ingespeeld

De grafische kaart van de intel imac is wel een stuk beter dan de G5 versie, kan van belang zijn als je aan grafische spielerei wilt doen ! ! !

Ligt eraan... Photoshop e.d. heeft er niks aan... bijna geen enkel 2D programma eigenlijk. Die dikkere planken zijn alleen leuk voor spellen en 3D gebeuren...

Idd de G5 kopen:

1 prijs is héél goedkoop
2 alle software draait er aan volle snelheid op: betrouwbaar en veilig, de iMac G5 heeft zichzelf bewezen
3 het is gewoon de eenvoudigste keuze, geen moeilijkheden met Rosetta enzo

De G5 is inmiddels uitverkocht...

Wou net een G5 gaan bestellen :x