Imac 17 inch Breebeeld-scherm - revolutionaire standaard?

Wat denken jullie? Heeft Apple met de Breedbeeldschermen wederom een revolutionaire stap vooruit gemaakt in een wereld die stil stond? (nl de beeldschermen)

de 17 inch standaard + DVD-spelers in elke PC + breedbeeld = Breedbeeldscherm! (Ze zien eruit om op te vreten) !)

Achteraf bezien is het is zo simpel. Maar zal dit formaat ook 'gerecycled' worden in de PC wereld? Het moet bijna wel… Worden alle toekomstige websites dan ook ontworpen voor een breedbeeldformaat? De verhouding is heel anders dan de 800 x 600 pixels… Wat zal de impact zijn? :slight_smile:

Apple deed deze gewaagde stap al met de powerpook g4 ti.

Maar of het echt een vreemde stap is, nee ik denk het niet. Ik denk echter wel dat apple zich dan wel steeds meer en meer beperkt tot de ontwikkelgroep. Want als jij een website in elkaar zet, dan hou je wel de conventionele maten aan. Het is gewoon makkelijk om bij ontwikkeling je werkbalken e.d. buiten het beeld te zetten. Dat het erg gelikt is bij films, tja dat zal hun doel niet geweest zijn. Want dan zouden ze ook meer aandacht besteden aan dobly surround geluid. Hetgeen ik overigens een enorme misser vind. Want dan hadden ze de nieuwe imac helemaal een enorm multimedia entertainment product gemaakt.

Ja, je hebt meer ruimte aan de zijkanten erbij. En dat is natuurlijk handig. DVD's afspelen zal ook beter overkomen. Wat ik jammer vind is dat het scherm niet 90 graden draaibaar is. Soms is het handig om juist de langste zijde verticaal te hebben. De meeste A4-tje lees je toch portait.

[quote:post_uid14="Macum"]Ja, je hebt meer ruimte aan de zijkanten erbij. En dat is natuurlijk handig. DVD's afspelen zal ook beter overkomen.[/quote:post_uid14] Denk dat ik straks mijn iMac maar is als DVD speler gaat gebruiken,lijkt me wel wat, breedband, kan ik die van de TV wel op de slaapkamer parkeren

maa