iMac 17inch en Powermac G5 koppelen ?

Wellicht een heeele rare vraag. Mijn iMac 17inch 800 wordt wat te langzaam. Wil er een G5 bijkopen. iMac is 1,5 jaar oud en vind het zonde om deze niet meer te gebruiken. Is op een of ander manier een koppeling mogelijk zodat ik het scherm van de iMac kan gebruiken en de interne harde schijf als extra opslag naast de G5.

Voor de creatieven onder ons: s.v.p. geen plaatjes van een G5 met daarop een van een iMac gesloopt scherm… een soort iMac G5, maar dan effe anders.

iMac heeft geen invoer poort, dus dat gaat niet.

je zou hem als mail pc en als muziek pc kunnen gebruiken :slight_smile:

[quote:edda8fda24="Qorne"]iMac heeft geen invoer poort, dus dat gaat niet.

je zou hem als mail pc en als muziek pc kunnen gebruiken :)[/quote:edda8fda24]

Met zo’n airport express is een muziek server echt een geweldig idee!

ik zou de imac verkopen en het geld investeren in de nieuwe G5; je krijgt altijd wel een goede prijs voor je tweedehands mac. Of voor het geld een externe schijf kopen

Met een cross cable kun je je iMac aan je nieuwe G5 koppelen. Bestandsuitwisseling gaat dan vreselijk snel en kun je hem als fileserver inzetten. Kun je toch nog van zijn harde schijf gebruik maken.

met zoiets als timbuktu kan je je G5 wel 'besturen' met je muis, toetsenbord en scherm van jeiMac, maar dan koppel je de processoren nog niet aan elkaar. Ik had ooit eens iets gelezen over Xgrid, een stukje software van apple die dat wel mogelijk zou maken, moet je effe naar zoeken op de applesite zelf, maar ik dacht hier ook ooit een recensie van gelezen te hebben... succes, maaruh, ik heb hetzelfde probleem, maar ik ga wel mijn iMac G4 verkopen en dat geld investeren in een nieuwe dikke G5!

Beetje zonde om een iMac 800 naast je G5 te laten staan als fileserver of zo.

Kun je misschien beter een extra harddisk in je G5 plempen.

Ik zou de iMac inderdaad verkopen.
Voor dat geld kun je een hoop leuke dingen kopen voor bij je G5.

het gaat mij om het scherm. Ik heb opslagruimte genoeg: LaCie FW-200gb + FW-80gb+ FW-20gbDatabank+USB2-20gbMobiledrive