Imac 2011 duurt lang voordat inlogscherm komt

heb sinds enige tijd een vervelend probleem bij opstarten Imac

inlognaam verschijnt wel maar duurt erg lang voordat veld komt om je inlog te geven, tussentijds
komt er soms even een wit scherm en gaat dan weer terug naar inlogscherm.

wie oh wie heeft hiervoor een oplossing???

Sinds wanneer is dat dan? Ook al nadat je Lion al een tijd hebt?

lijkt het wel op, kan het niet precies meer achterhalen

Heb je al de schijfbevoegdheden hersteld met Schijfhulpprogramma? Heb je de opstartschijf geselecteerd staan in Systeemvoorkeuren?
Je kan je Mac ook gewoon in sluimer zetten en de volgende dag weer gebruiken. Hoef je helemaal niet meer op te starten en het schijnt ook beter te zijn voor je Mac. Daar zijn al vele draadjes over te lezen op dit forum.
Zo is mijn MBP al in geen 17 dagen meer opgestart:

[img]/uploads/community/1f8c9cd7f019fd603ff9ada6295fc6c879cb9fbb_0.png[/img]

[quote]
Je kan je Mac ook gewoon in sluimer zetten en de volgende dag weer gebruiken. Hoef je helemaal niet meer op te starten en het schijnt ook beter te zijn voor je Mac. Daar zijn al vele draadjes over te lezen op dit forum.
[/quote]

Maakt geen drol uit of je hem aan laat of uit zet.

En het komt door Lion dat het opstarten zo traag is. Die bouwt al het hele OS op voordat je begint met inloggen in plaats van daarna. (dus van alles opstarten)

had schrijfbevoegdheden al eens aangezet, maakte geen verschil.

Mijn mac staat altijd in sluimerstand

Opstarten inderdaad traag, maar dat je inlogscherm ziet en het daarna heel lang, tot wel 10 min. of meer
duurt voordat veld verschijnt om inlogcode in te voeren heb ik nooit eerder gehad.

Heb je je hd nou als opstartschijf geselecteerd? Is je hd bijna vol misschien? Ook even de prullenmand legen....

ja opstartschijf geselecteerd, prullenmand leeg en nog ca 100 gb over