iMac 2011 verkopen voor hoeveel?

Hallo allemaal,
Ik heb een iMac 27 inch mid 2011 met de volgende specs die ik wil verkopen omdat ik in september/oktober ga voor de nieuwe macbook pro.

i5 processor (sandy bridge)
250GB SSD harde schijf.
32 GB RAM geheugen

Wat zou ik hiervoor kunnen vragen? Ik zat zelf te denken aan rond de 1500 euro.

Ik heb snel gekeken op Mac2sell.net en uitgaande van een 2.5 GHz kwam ik daar op een prijs van 2290 euro… Mac2sell schat best wel ruim maar pas geleden heb ik nog een Macbook White early 2008 voor 325 verkocht terwijl Mac2sell 370 euro opgaf…

De processor lijkt me een 2.7 ghz.
Ik denk persoonlijk dat je er niet meer dan 1500 voor zult krijgen. Maar je kunt altijd meer proberen… Heb je de doos ook nog?

Doos, pakbon, alles is aanwezig. Ik denk dat ik hem maar voor 1800 op marktplaats zet (daarvoor heb ik hem ook, 2e hands, gekocht). Kan het altijd proberen natuurlijk :P.Hopelijk lezen niet teveel mensen die op marktplaats kijken mee :P.

Bij mij geeft mac2sell 1570 euro aan. 2290 euro vind ik wel erg veel, daar heb je een nieuwe 27" iMac voor.

Ik schat dat je heel snel (meest Engelstalige) reacties gaat krijgen van lui die de vraagprijs akkoord vinden en zelfs 50 euro of meer verzendkosten willen betalen als je hem op stuurt naar een familielid in Nigeria. Ze vragen je een paypal account aan te maken. Je krijgt dan een mail van paypal dat het geld gestort is. Lijkt allemaal vertrouwd totdat blijkt dat de paypalmail fake is…

En ja, ze willen ook op je gewone bankrekening geld storten. Je krijgt dat een fakemail van een grote bankinstantie dat het geld in depot staat en dat het gestort wordt op het moment dat jij de track & tracecode doorgeeft. Je iMac is dan onderweg en jawel, naar het geld kan je fluiten.

Ik heb tijdens de verkoop van mijn Macbook zeker een mail of 5 van die lui gehad, ook in het Nederlands.

Heeft weinig te maken met het topic maar ik wil je gewoon even inlichten zodat je op je hoede bent. Gaat toch om veel geld…

Suc6 met de verkoop!!

Heb je dan ook ingegeven dat hij 32768 MB RAM heeft (1024 * 32 GB) en een 250 SSD?? Want daar zit hem de meerwaarde in.

Ik zie het. RAM was ik inderdaad vergeten (SSD niet). Maar het RAM alleen kost natuurlijk nooit ~700 euro.

Ik zou je iMac proberen te verkopen op Tweedehandsmac.nl, de website ziet er een beetje oudbollig uit maar het werkt goed. Ik heb al meerdere malen via die website mijn spullen verkocht, het ‘publiek’ is daar veel serieuzer dan op Marktplaats.

Nou, ik kan je zeggen dat Marktplaats echt veel en veel sneller werkt.
De gekken schift je er bij Marktplaats nogal eenvoudig uit (iedereen die een cadeau zoekt voor familie in het buitenland, Engelstalig en/of Nigeriaans).

Tweedehandsmac was in 1995 al achterhaald. :slight_smile:

Waarschuwing op Tweedehandsmac.nl:

Zoveel verschil met Marktplaats is er dus ook niet meer.

Bedankt voor alle reacties!
Ik ben zelf ook aardig bekend met aan- en verkopen op Marktplaats dus daar zal ik me waarschijnlijk geen buil aan vallen. Ik koop sowieso altijd pas iets als ik de persoon zelf gezien en gesproken heb en het artikel heb aangeraakt en tot nu toe is dat met mijn verkopen ook zo gegaan. Ik ga sowieso niet beginnen aan buitenlandse verzendingen, al bieden ze een miljoen (figure of speech, natuurlijk verkoop ik hem wel voor een miljoen aan een nigeriaan :P).
Maar goed, een prijs rond de 1500 euro is dus helemaal zo gek nog niet. Ik ga het maar eens proberen!
Nogmaals bedankt.

Helemaal gelijk. Persoonlijk ben ik nog steeds een érg groot voorstander van een OMT verkooppunt online, als onderdeel van het forum, waarbij OMT puur dient als medium. Volgens mij trekt het meer bezoekers voor OMT in het algemeen en kunnen de forumleden van elkaar spullen kopen. Ik koop / verkoop liever spullen van een echte Mac fan dan aan een onbekend iemand.

Ik zag overigens dat ik een i7 processor 3.4 ghz erin heb zitten haha. Maar ik heb op marktplaats al een bod van 1500 euro ontvangen. Iemand die hier zit die dat bod heeft gedaan? :stuck_out_tongue:

Ik had een iMac van eind 2009. Mac2sell gaf €1200. Het is mij ook gelukt voor €1200. Mijn iMac 27’ had 1tb en 16gb ram.