Imac 21.5 inch van 2012 met internet problemen.

Beste,

Ik heb sinds ongeveer een jaar een Imac 21.5 inch van 2012. Ik heb de 2,7 GHz versie.
Ongeveer een halfjaar geleden is door mijn internetprovider (Zeelandnet) m’n modem en router vervangen.
Ik heb daar een apparaat voor gekregen waar modem en router in 1 zitten.
Nu heb ik bijna dagelijks dat als ik op internet zit met m’n Imac dat na ongeveer een kwartier het internet weg valt.
De computer laad dan geen internetpagina’s, maar geeft aan da hij vol wifi bereik heeft.
De router-modem combinatie is van het merk Cisco.

Mijn vraag is hoe los ik dit op?
Zeelandnet zegt natuurlijk dat het aan m’n Imac ligt.
Amac store zegt koop een air-port en alles is opgelost. Klopt dit?

Alvast bedankt,

Alfa89

Ik zou het eerst eens testen met een ander apparaat, laptop, iPad, o.i.d. Wanneer daar hetzelfde plaatsvindt, dan kan je eens naar de modem en router kijken.

Verder kun je proberen een apparaat aan te sluiten dmv een kabel, volgens mij heeft de iMac deze mogelijkheid nog. Wanneer dan hetzelfde gebeurt dan ben je weer wat wijzer en ligt het blijkbaar niet aan de wifi.

Verder zou ik me niet te snel laten afschepen door de provider. Het probleem is als ik het goed begrijp ontstaan nadat zij jou een ander apparaat leverden. Je kan ze ook vragen een vervangend exemplaar te leveren of een ander type.

Verder kan je je iMac onder de arm nemen naar de buren of vrienden en daar met wifi verbinding maken en kijken of het dan ook gebeurt. Wellicht hebben ze een andere provider en/ of een ander kastje met modem/router, daar kan je wellicht ook weer wat van leren.

Blijkt het uiteindelijk niet aan de imac te liggen, gewoon de provider in gebreken stellen en je abonnementsgeld terug eisen van de periode nadat je de eerste keer hebt geklaagd en zij daar niet adequaat op hebben gereageerd. Wat hierin de beste stappen zijn weet ik niet, maar er zijn voldoende mensen hier op OMT aanwezig die meer kennis van zaken hebben en je hierover wellicht een kort advies kunnen geven. Ook kan je even op internet zoeken naar mogelijke stappen die je kan nemen.

Maar ik zou eerst even de wat meer praktische opties proberen om zeker te zijn dat het niet aan jouw iMac ligt.

Heb je trouwens Apple Care?

Hoe ver staat je iMac eigenlijk van de router/modem af? Een airport is vooral zinvol wanneer deze afstand groot is of wanneer de iMac op een andere verdieping staat. Het is wel heel makkelijk en voordelig (voor Amac) om maar meteen een airport als oplossing aan te dragen :wink: eerst maar eens nagaan waar het probleem werkelijk zit.

Aangezien je geen Wifi verbinding storingen hebt, denk ik niet dat je het hoeft te proberen met een kabel. Als je storing hebt, zou ik als ik jou was even inloggen op je router/modem. Deze geeft namelijk bij de status aan of deze verbinding heeft met internet. Heeft deze al geen verbinding dan weet je meteen dat het niets met je mac te maken heeft. Alleen nog wel een vraag, heb je geen internet, of kun je geen pagina’s laden? Het kan dan zijn dat je mail het nog wel doet. Dan heb je geen internet problemen, maar DNS problemen. Aangezien ik er bijna zeker van ben dat je router/modem is ingesteld op DHCP liggen dat soort problemen al vrij snel aan je provider.

Heb je al geprobeerd de stekker even uit de router/modem te trekken en deze er even ongeveer 10 seconden uit te houden. Als je de router/modem daarna weer inschakeld dan initialiseerd deze zichzelf weer even opnieuw.

Ik woon in een appartement dus ik heb al de wifi van de buren geprobeerd. Als ik deze wifi gebruik is er niets aan de hand. Het zit dus duidelijk in mijn internet. Het geval is dat de pagina niet laad. Het downloaden van een film via Utorrent gaat gewoon onverminderd door. Het downloaden behoud de zelfde snelheid, alleen een internetpagina laden doet hij niet.

Het is ook geen storing in m’n router/modem, want met mijn iphone en ipad heb ik super internet, terwijl op m’n imac de site niet word geladen…
Ook met een tablet van Samsung heb ik prima internet.

Ik ga denk ik toch maar weer met de provider in conclaaf want ik vermoed dat het dan toch in de geleverde router/modem zit.
De provider schermt namelijk met het feit dat wanneer hun een test doen op afstand, dat er geen bijzonderheden te zien zijn…

Kijk hier eens naar?

http://joeykrabacher.blogspot.co.uk/2011/05/fixing-dns-issue-on-macbook-pro.html