Ben voornemens morgen een Imac 21,5 inch bij de mediamarkt te kopen (btw actie!)
Voor velen wellicht een unique selling point de wireless spullen maar ik zou graag een wired numeriek toetenbord gebruiken en wired muis. Numpad, handig voor excel enzo en daarnaast wil ik niet elke 3 weken batterijen vervangen. Apple is toch zo millieu vriendelijk?
Kan ik dat daar wel regelen? Of moet ik het wireless spul verkopen en zelf nieuw kopen?
Magic mouse en wireless keyboard kosten 2x69. Het normale draden spul is 49 euro per stuk via de Apple store
Of zou ik het kunnen omruilen bij de Apple store??
[b:46537ae40d][color=green:46537ae40d]Welkom op het forum![/color:46537ae40d][/b:46537ae40d]
Je laatste (tweede) post: eentje halen en heeft die het probleem, dan meteen terug en een andere vragen. Ook kan je vragen of ze hem willen proberen (testen) in de winkel, maar ik weet niet zeker of ze daar aan willen meewerken…
Antwoord op je 1e vraag:
Via de online store heb je de keuze uit wired of wireless keybord/mouse,
zonder extra kosten.
Ik neem aan dat je deze keuze ook bij de Mediamarkt kunt maken,
maar de prijs zal hetzelfde zijn, dus niet goedkoper.
Antwoord op je 2e vraag:
Beeldscherm probleem zou ik je geen zorgen over maken bij de nieuwe 21".
Beeldschermproblemen zijn vooral bij de 27" .
Weet wel dat wanneer je een Mac koopt met bedraad toetsenbord/muis je door inwisseling en bijbetaling beide draadloos kunt krijgen. Misschien kun je het omwisselen en wat geld terug krijgen (bedraad is immers goedkoper dan draadloos).
Misschien krijg je geen geld terug maar het lijkt me geen probleem voor de MM om draadloos om te wisselen voor bedraad.
Mediamarkt geeft je als het goed is wel de keuze tussen wired of wireless. Zo niet, geld eraf laten halen. Doen ze niet echt moeilijk over vaak. Verder zou ik ook even wachten tot morgen ivm de 19% korting. Even babbelen met de chefs daar en je krijgt vaak wat je gedaan wil.
Toen ik mijn iMac kocht vroeg ik of ik een wired toetsenbord kon kriigen. Die hebben ze ter plekken gewisseld in de doos zonder problemen. Dat was niet bij de Media Markt trouwens, maar bij een iCentre...
Een wired Magic Mouse, die bestaat toch niet ?
Ik heb er dus wel een wireless magic mouse bij. Na twee maanden intensief gebruik is de batterij nog 62% vol, dus dat gaat prima…
Morgen zal het ivm de drukte voornamelijk dozen schuiven worden, dus ga alsjeblieft geen service verwachten als "even in de winkel testen". Als je service wilt, haal je hem maar na de BTW dagen.
mijn ouders hebben de vorige iMac gehaald bij de BTW actie, waarbij ze alleen standaardmodellen hadden staan. in dat geval zouden ze dus niets voor je kunnen betekenen.
Wat je wel kunt proberen: vraag gewoon of ze ‘m ook met bedrade versie kunnen leveren. Zeggen zij ‘ja, maar niet op voorraad, die zullen we moeten bestellen’. Dan zeg jij: "Geldt dan ook het Kortingsbedrag, als ik de iMac nu bestel en betaal?’ En dan is het enkel nog een kwestie van hopen en bidden.
Ik ga morgen mijn MBP halen endlich, aber doch…
Edit: en inderdaad: een wired magic mouse bestaat niet. Dan kom je bij de vorige generatie, de Mighty Mouse. En die hept geen multietotsj, die hept een balletje!
Ik heb bij iFactors Rotterdam mijn iMac 21,5" gekocht en heb er een numeriek toetsenbord bij gevraagd en een gewone muis. Dit i.p.v. de draadloze versies. Het was helemaal geen probleem.
het balletje van die bedrade muis gaat heel snel kapot (2/3 maand? ), kan je beter een keer in de zo veel tijd nieuwe batterijen kopen als iedere keer een nieuwe muis
okey, het is gelukt, numeriek toetsenbord gekregen, geen restitutie van wireless board (is online ook niet zo)
thuis, imac uitgepakt, aansluiten, power knop en… ai yellow tinge!! terwijl volgens Apple medewerker kwam het alleen op de 27" voor.
ding weer inpakken, terug naar Mediamarkt, waren erg verbaasd maar zonder problemen een andere meegekregen (wel letterlijk uren in de rij moeten staan bij service en informatie balie)
eindelijk weer thuis, imac uitpakken, opstellen etc, gelukkig dit scherm heeft geen yellow tinge. na paar uurtjes er mee spelen zie ik toch ineens weer gele gloed rechtsonder… word ik nou gek??? zie ik dingen die er niet zijn??? morgen met daglicht nog eens beoordelen…
zijn er andere op het forum die yellow tinge op hun 21,5 inch hebben geconstateerd?
overigens, uit het serienummer blijkt productie week 50. kun je ook op een andere manier productie datum achterhalen?
[quote:627f228204="Magistic"]Morgen zal het ivm de drukte voornamelijk dozen schuiven worden, dus ga alsjeblieft geen service verwachten als "even in de winkel testen". Als je service wilt, haal je hem maar na de BTW dagen.[/quote:627f228204]
En voor de service hoef je niet naar de Mediamarkt gaan, maar wel naar een APR…