imac 233 rev a met 9.2: firmware update nodig voor panther?

Ik wil op mijn oude imac 233 (de allereerste) met inmiddels wel andere harde schijf van 60 gb graag panther installeren met als vooraamste functie om daar voor mij squeezebox de slimserver software te draaien, veel anders hoeft tie niet meer te kunnen. Hij heeft 160 ram dus ik denk dat dat net kan. Er draait al jaren os 9.2 op, dus daarvoor is indertijd al een firmware update gedaan. Vraag: moet ik alsnog een firmware update om panther te kunnen draaien? Waar kan ik zien welke firmware er nu op staat? In het systeemprofiel kon ik niks vinden daarover. Gaarne snel hulp want ik wil zo snel mogelijk migreren.

160 MB ram is echt te weinig. Dan wordt ie traaaaag. Minstens 256 MB heb je nodig, maar helemaal volgooien is nog beter. Panther waarschuwt zelf voor de installatie of je firmware in orde is of niet.

bedankt voor je snelle reactie. volgens de dealer kan er wel meer ram in, maar het is niet zeker of tie dat wel ziet. Soms wel soms niet. Ik heb geen zin geld uit te geven en het blijkt dan niet te werken. Als tie alleen slimserver hoeft te draaien lijkt me ram toch niet het probleem?

:apple: Ik zou dat iMac-je op Classic laten, dan blijft het een origineel en waardevol model. Je hebt een nieuwe erbij en oude Macjes zie ik af en toe op een Apple bijeenkomst nog steeds vrolijk op het Mac OS uit de tijd dat ze gemaakt werden, goed draaien. :apple:

Ik denk dat je dit even moet lezen:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86117

Dat had ik uiteraard al bekeken.

Maar wat moet ik hier nu uit concluderen?

About the iMac Firmware Update 1.2

The iMac Firmware Update 1.2 should be installed on all iMac computers used in NetBoot client environments. Features delivered with this update include improved support of NetBooting and minor improvements to Open Firmware for connecting to a Mac OS X Server. The update also corrects a rare condition wherein SGRAM amounts over 2MB may not be properly identified at startup. This update incorporates the iMac Firmware Update 1.1 that was included with the Mac OS X Server software.

Ik concludeer niet, maar heb ik gelijk?

Wat jij wit is prima mogelijk met die iMac. De SlimServer software heeft niet zoveel geheugen nodig, dus dat draait wel. Alleen moet je rekening houden met het formaat waarin je de muziek op je HD gaat opslaan.

Ik heb zelf de SLIMP3 speler. Dat is de voorganger van de SqueezeBox en die kan hardwarematig alleen maar MP3 bestanden afspelen. Maar ik heb mijn muziek in AAC of AIFF formaat opgeslagen op de JukeBox Mac. De SlimServer software zorgt in mijn geval dat dat via een LAME encoder on-the-fly wordt omgezet naar MP3 formaat. Dat werkt goed, maar vraagt wel veel capaciteit van de processor. Heel af en toe heb ik dan ook een hikje in de muziek.
En als ik de JukeBox Mac ook nog even voor wat anders gebruik, dan is de muziek niet om aan te horen. (De JukeBox Mac is een PowerMac 7300 met 512 MB RAM en een G4 op 400 MHz.)

Heb je een snellere Mac met OS X tot je beschikking, test daar dan even hoe de SlimServer software zich gedraagt met de SqueezeBox. Het kan zijn dat de SqueezeBox inmiddels wel hardware matig meer formaten aankan, en dan moet jouw iMac het zeker aan kunnen. Ook met die 160 MB RAM.

Hallo,

Ik heb ook een iMac rev. A met 160MB geheugen.
OSX 10.3.3 loopt prima.
Je kunt het beste van 9.2 naar 9.2.2 gaan en dan software update doen via internet.
Dan kun je alle software en firmware downlaoden die nodig is, geeft hij automatisch aan.

Alles updaten en Panther installeren! Werkt prima.
iTunes 4.2 heb ik ook draaien, werkt prima.

Succes ermee

bedankt voor jullie reacties. Ik heb de slimserver al sinds januari op mijn ibook g3 500 mghz draaien en dat werkt als een tierelier. Ik gebruik alleen mp3 formaat, voldoet prima. alle muziek staat op externe usb schijf van 120gb. Omdat die veel lawaai maakt wil ik die aan imac hangen en samen op een verder niet gebruikte werkkamer laten ronken. De ibook wil zowel beneden als boven kunnen gebruiken al naar gelang de behoefte. Vandaar dat panther op de imac moet.

Op de imac draait 9.2.2. kan ik daaruit concluderen dat geen firmware update nodig is?
Ik heb de panther schijf er eens ingestopt en opgestart en kreeg ook geen melding van firmware update.
Ik ben erg voorzichtig geworden omdat ik bij de update van 9.0 naar 9.2 de firmware update vergeten was en zo de harde schijf in de soep gedraaid heb, wat me niet alleen veel ergernis maar ook veel reparatie euri’s bij de dealer heeft gekost.
Ik wil dus absoluut zeker zijn dat firmware update niet nodig is!
Dus Hugo hoe zat het bij jou precies?
Als ik het goed begrijp zou ik gewoon panther kunnen installleren, nu ik 9.2.2 heb?