Imac 24 inch 2021 advies gevraagd

Ik kom er maar niet uit wat voor mij het beste is om te doen. Eerst twijfelde ik of ik voor het instap model zou gaan of juist een stapje hoger. Maar omdat ik las dat de instapper geen touch id heeft of een ingang voor mijn internet kabeltje toch besloten om voor de iets duurdere te gaan.

Maar nu kom ik er dus niet uit qua RAM en de opslag. Ik vind de standaard opslag capaciteit echt weinig, eigenlijk te weinig naar mijn zin maar upgraden naar 512GB vind ik ook weer schandalig duur.

En qua RAM twijfel ik heel erg of ik niet zal upgraden naar 16GB. Ik heb er geen verstand van verder maar aangezien ik minimaal 5 jaar met mijn Imac wil doen zonder dat ik veel in moet leveren op snelheid. Lastig.

Ik wil mijn mac gebruiken voor huis, tuin en keuken dingen. En beetje photoshop en videobewerking maar niet professioneel ofzo. Ben ook niet echt een gamer, als the Sims werkt is het goed.

Wat raden jullie aan? Vind de Imac zowiezo al duur en dan nog die upgrades. Ik wil eigenlijk ook weer niet teveel uitgeven maar je kunt niet op een later tijdstip upgrades toevoegen mocht het nodig zijn en daardoor heb ik alleen maar meer keuzestress.

Hoeveel wil je maximaal uitgeven aan de nieuwe iMac?

Extra opslag kun je ook realiseren middels een externe SSD. Bij geheugen is dat een ander verhaal. Dus als je moet kiezen tussen extra geheugen (voor filmbewerking handig) of extra SSD, zou ik het geheugen kiezen.

Als ik heel eerlijk ben vind ik die 1699 eigenlijk wel de max naar ik heb wel wat meer gespaard zodat ik toch kan uitbreiden mocht dat een betere keuze zijn. Opslag kan ook extern inderdaad maar dat RAM geheugen. Het is niet zo dat ik constant met foto en videobewerking bezig ben maar het is wel iets wat ik als hobby weer op wil pakken. Ik vlog niet en lange filmpjes maak ik ook niet maar het zou fijn zijn als ik bijvoorbeeld 30 minuten beeld materiaal over 4 jaar ook nog redelijk vlot kan bewerken.