IMAC 24 inch waar moet ik opletten? en prijzen???

Hallo, ik ben nieuw hier en ga binnenkort een imac 24 inch kopen met een aantal aanpassingen zoals een andere videokaart, processor en meer geheugen, tevens draadloze muis en toetsenbord. Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten en ook waar ik de beste prijs kan krijgen aangezien het toch wel een flinke investering is, wil ik hem graag voor de laagst mogelijk prijs kopen. Iemand suggesties of tips? Alles is welkom. Ik weet van de studenten/docenten korting bij Apple maar mischien weet iemand nog iets beters :wink: Bedankt, en succes met de site, erg handig.

Denk dat de prijzen niet veel verschillen. Vraag een offerte op bij zaken als:

• MacHouse
  • Mailamac
  • De Apple Store (online shop van Apple zelf)
  • Lokale dealers.

Mailamac is in de regel de goedkoopste, echter als er iets aan de Mac is moet je zelf alles met Apple regelen.
Omdat je flink wat uitbreidingen wenst is het gewoon beter om offertes te vragen en dan je conclusie te trekken.

Wat wil je met de mac gaan doen als ik vragen mag?

Zo dat ging snel, bedankt voor je reactie zijn de eerste allemaal webwinkels?? En komt er in januari waarschijnlijk alweer iets nieuws van Apple las ik net, ik wil vooral video en fotos gaan bewerken met de imac, ook gamen, internetten,mailen,muziek etc. Ik wil alles goed gaan benutten vandaar dat ik ook graag een flinke uitvoering wil hebben. Is het verstandig om te wachten met een imac te kopen na die presentatie? Echt moeilijk zo, :?

Leopard ;) Mac OS 10.5

http://www.apple.com/nl/macosx/leopard/

Overigens is hier een regel, als je hem nodig hebt, koop hem, als je nog even kan wachten, doe dat dan :smiley:

Leopard zal je er nog niet bijhebben, iLife 07 hoogstwaarschijnlijk wel.

okay bedankt voor de info guys. Maar wanneer komt Leopard nu echt uit? Enig idee, of weten we dat pas na de bekendmaking van apple presentatie in januari. Ik kan eigenlijk niet meer wachten :)

Dat is voor jou een vraag en voor ons hier allemaal ook. In de wandelgangen wordt april genoemd. In januari wordt er doorgaans een nieuw iLife (iPhoto, iMovie, GarageBand, etc) pakket gepresenteerd. Wat er ook gebeurt, je kan nu al heel veel plezier van je iMac hebben. Als het nieuwe OS uitkomt, moet je misschien weer wachten op een update van de hardware en zo blijf je bezig. Soms heb je geluk, zoals ik drie jaar geleden met m'n iBook G4. Die kwam tegelijk met een nieuw OS uit.

[quote:e10ad6404a="IMAC24"]Maar wanneer komt Leopard nu echt uit?[/quote:e10ad6404a] Als je dat belangrijk vindt, wacht je tot Leopard uit komt. En als je het niet belangrijk vindt, heeft die vraag eigenlijk weinig zin. Op de Apple-site staat nog steeds 'Spring 2007', da's dan vóór 21 juni (begin astronomische zomer) of vóór 1 juni (begin weerkundige lente). Meer is er gewoon niet bekend.

:slight_smile:

nee, dat snap ik maar ik bedoel maar te zeggen als ik nu een imac koop en hij was over 3 weken uit dan zou het wel balen zijn, maar ik heb geen zin om zo lang er op te moeten gaan wachten. Tegen die tijd koop ik hem wel. Bedankt :)

Nou ik wilde even doorgeven dat ik hem heb besteld vandaag!! :D Mijn eerste Imac.

Een Imac 24 inch met de volgende aanpassingen:

• 2,33 ghz intel core duo 2

• 2 gb extra geheugen

• Nvidia Geforce 7600 GT met 256 MB SDRAM

• Draadloos toetsenbord en draadloze mighty mouse.

En nu maar wachten, het gaat zeker 2 weken duren :frowning:

Nog bedankt mensen voor jullie hulp hier, super forum!

[quote:8f2538951b="IMAC24"]Nou ik wilde even doorgeven dat ik hem heb besteld vandaag!! :D Mijn eerste Imac. [/quote:8f2538951b]

Gefeliciteerd met je aankoop,zelf zit eraan te denken precies dezelfde iMac te bestellen maar wacht toch tot eind jan.
Waar heb je hem besteld ? Korting ?

krijg je geen waardebon voor leopard als je nu nog tiger koopt? Dat krijg je op het moment wel bij andere pc's. Omdat niemand nu meer een pc koopt met xp en dan een paar maanden later een nieuw OS uitkomt. (vista)

Zeer fraaie machine!

en zit niet in over Leopard. Een OS van Apple kost niet meer als 130 euro. da’s ook geen geld om van achterover te vallen. En Tiger gaat nog zeker een hele tijd mee. Het is gewoon dat de meeste mensen zich niet kunnen beheersen omdat er in ieder nieuw OS weer coole nieuwe dingen zitten.

Thanks guys!! :lol:

Ik hoop dat er wel i work 2007 bijzit maar op leopard moet ik toch nog lang wachten, tegen de tijd dat die uitkomt regel ik hem zelf wel, tis niet anders maar ik kon niet meer wachten :smiley:

Nu moet ik nog 2 weken wachten voordat ik de Imac in huis heb…

Ha grappig ook net besteld. als je 'm sneller wil hebben kun je hem ook halen bij een van de verschillende depot (DHL/ TNT) effe bellen met mac sercice nummer en vragen of alles klaar is en wie de verspreider is.

Succes

Thanks, wist niet eens dat dat ook al ging, scheelt natuurlijk wel weer 1 a 2 dagen. Welke heb je besteld?

Dat heeft ook een nadeel, als je niet dicht bij een depot woont.

Maar ook,

Het is natuurlijk leuker om te laten zien (voor je buurt) dat je een apple binnen haalt! :stuck_out_tongue:

ja vooral als je buren geld nodig hebben :|