iMac 27" als monitor voor MBA (13")

Hoi,

Zojuist even gezocht op bovenstaande, maar toch nog een vraag.

Heb nieuwe 27" iMac en nieuwe 13" MBA en wil een thunderbolt kabeltje halen voor het gebruiken van het imac scherm aan de MBA.

Zou graag willen weten of tijdens het gebruik op deze manier de MBA dichtgeklapt kan zijn. Tevens zou ik de MBA willen bedienen met een apple wireless keyboard. Dat laatste lijkt me een kwestie van aanmelden en gaan, maar eveneens weer de vraag of alles blijft werken als de MBA dichtgeklapt zit.

Ik hoor het graag!

Je kan je iMac gebruiken als extern sherm voor je MacBook.

http://macs.about.com/od/usingyourmac/qt/using-target-display-mode.htm
(Google gebruikt!: iMac as an external screen)

Heb je ook mijn vraag gelezen?

Ik denk dat de iMac wel werkt in target disk mode, maar als je met de macbook air dicht wil werken, is het volgende verplicht:(allemaal)
-netvoeding
-externe muis
-extern toetsenbord
-extern scherm (de iMac dus)

Dat lijkt me wel te doen (al de verplichtingen zitten standaard bij de imac en MBA :-))

Weet je zeker dat het blijft werken met de MBA dichtgeklapt?
Even een kabeltje halen en ik weet het zeker, maar toch…

[quote=SMac url=http://www.onemorething.nl/community/topic/imac-27-als-monitor-voor-mba-13/#post-2578734 time=1374690987]
Weet je zeker dat het blijft werken met de MBA dichtgeklapt?
.[/quote] Met een MBP in ieder geval wel , maar je moet hem wel uit slaapstand halen met een muis of toetsenbord wat met je Air is verbonden

Tsja, dat klinkt logisch inderdaad.

Wellicht houd ik het gewoon bij het op de imac opstarten vanaf mijn Carbon Copy Clone van de MBA. Dat werkt prima en geen gedoe met aan- en afmelden van keyboard en muis…

Waarom wil je dan zo graag je iMac ernaast? Ik zou hem inruilen voor een Thunderbolt Display. Die kun je gewoon gebruiken als hub voor je Mac. Zonder steeds te moeten wisselen.

Omdat de iMac wellicht veel krachtiger is? Er kunnen zoveel redenen zijn. 't is niet omdat jij dat zo zou doen dat iedereen dat zo wil he.

Sterker nog, ik heb dezelfde setup, alleen dan met een rMBP. Ik geef de TS tenminste nog advies, ipv. zo’n nutteloze comment waar niemand op zit te wachten en waar niemand wat aan heeft. Maar wat ik niet begrijp is waarom hij dan een exacte kopie van zijn MBA op zijn iMac wil gaan zetten. Als hij daarmee doelt om beide systemen helemaal gelijk te gaan houden, ben je wel even bezig.

Andere optie: gebruik scherm deling om op de iMac de MBA over te nemen.
Dan heb je geen Thunderbolt kabel nodig.

Ik heb de zelfde setting MBA + 27" imac samen met extra keyboard en trackpad. Ik kan je verzekeren dat het werkt, mits je je Macbook Air aan de oplader houdt. Doe je dat niet dan gaat hij in slaapmodus (hier zijn natuurlijk wel weer 3th party programma’s voor beschikbaar die dit oplossen).

MartijnH: ik heb een imac in de woonkamer staan. Ik werk in mijn werkkamer op een (oudere) imac en mijn boekhoudprogramma waar ik vaak op werk staat op mijn MBA. Als ik langere tijd thuis moet gaan werken op de MBA zou ik graag de imac in de woonkamer gebruiken (alleen al) omdat het de laatste dagen ca 10 graden koeler is in de woonkamer :slight_smile:

De CC Clone is binnen een minuut (incrementeel) geupdated en dan loop ik naar beneden en start de CCC op van de externe HD. Eind van de dag zet ik de backup terug (1 minuut werk) en klaar.

Macpro: Schermdeling heb ik wel geprobeerd, maar lukte niet direct, maar wellicht is dat iets om even in te verdiepen…

KoeningNL: mocht schermdeling niet naar wens zijn, ga ik de kabel halen en doe hetzelfde als jij, dank.

Afhankelijk van wat je gaat doen, zou ik wel rekening houden met de warmteproductie van je MBA. Deze kan dichtgeklapt nogal heet worden.

Daar had ik nog geen rekening mee gehouden… heb tot noch toe nog een enkele warmte gevoeld aan dat ding :slight_smile:
Dank voor de waarschuwing.

Dan klap je de MBA toch niet dicht?
Werkt ook prima in zo’n geval.
Alleen zal af en toe de muis dan naar het scherm van de MBA schieten, maar dat kun je in Systeemvoorkeuren > Beeldschermen wel zo instellen dat je daar minimaal last van hebt.

Hij kan sowieso nogal heet worden, maar dat is geen reden om hem niet zo te kunnen gebruiken.

Apple heeft een pagina met informatie voor als je je MacBook in “gesloten klep”-modus gebruikt. Ik heb mijn Airs (generaties 2010 t/m 2012) allemaal op die manier gebruikt zonder problemen; dus gesloten met extern toetsenbord en muis aan een externe monitor. Ik zie niet in waarom dat met een 27" iMac als extern scherm anders zou moeten zijn.