imac 27 inch

hallo,

ik wil graag een imac 27 inch kopen uit 2009, 3.06 ghz is het slim om deze te kopen voor 700 - 800 euro, of kan ik beter voor iets anders gaan (wel apple) een groot scherm vind ik wel handig.

kan iemand me adviseren

Wel een oudje. Is het scherm nog helemaal goed (geen stofsporen, bekijken bij egaal grijs vlak)?
Ook niet erg snel. De instapmini nu is al 2x zo snel, waarvan de GPU een puntje langzamer is. 500 is denk ik reëlere prijs.
Nieuw scherm op basis van zelfde paneel en verder op veel punten wat beter is 500€
Computer met die power is nu nog 200€ nieuw. Mini 2011 Radeon (2x zo snel CPU, even snel GPU) is tweedehands 500. Nieuwe quad mini is bijna 4x zo snel, tikkeltje langzamer GPU en 830€.

Of kijk naar een 2010 iMac, toen zaten er Core i5/i7 processors in:
http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/apple-desktops/m794686013-imac-27-inch-ssd-250gb-8gb-ram-mid-2010-super-snel.html
Die zijn een stuk rapper.

Ligt toch vooral aan 2 dingen:

• je buget (heb je meer geld over voor het nieuwste model)
  • waarvoor gebruik je je computer

Als je alleen maar wat op internet zit en mailt (misschien beetje gamen?) lijkt me dit genoeg. Waarom groot scherm? Kijk je veel films?

Dit is een prima machine. Snel genoeg voor bijna alle normale werkzaamheden, maar naar huidige maatstaven geen snelheidswonder. Hij heeft het voordeel t.o.v. vorige modellen dat hij plaats biedt aan 4 reepjes geheugen. Hopelijk is de oorspronkelijke seagate HD al vervangen in een Apple serviceprogramma. Bij ons is deze machine al vijf jaar zonder mankementen in gebruik. Als hij technisch goed is, is dit zo’n beetje de waarde bij Mac2sell. Er is natuurlijk de kans dat een nieuw OSX.10 systeem de core2duo’s links laat liggen. Zelf moet je afwegen hoe belangrijk dit voor je is.

Ik heb een 27" iMac uit 2009. Met een quadcore i7 @2,8 Ghz en 8GB RAM. Ik ondervind nog steeds geen problemen wat de performance betreft met de meeste programma’s. Ik gebruik o.a. Photoshop CS5 en Autodesk Maya en FCPX alsmede Logic Pro en dat draait allemaal prima.

Dus als je er toevallig een kunt vinden voor een redelijke prijs dan zou ik deze i7 nemen i.p.v. degene die je op het oog hebt, want inderdaad: de kans dat de core 2 duo ‘binnenkort’ niet meer ondersteunt wordt is zeer aannemelijk. De systeemvereisten voor b.v. Photoshop CS5 is dat de CPU ‘multi core’ moet zijn en een core 2 duo stond aan het begin van deze technologie.

En doe bij de 27 inch een HELE GOEDE CHECK van het scherm. Het stikt van de augurken namelijk.

Heb precies de iMac die jij op het oog hebt. Alleen RAM uitgebreid. Is nog een hele fijne machine, maar 7-800 is echt teveel! de 2009 dual core 2 zie je op het internet rond de 600-700, maar dat is vraagprijs. Ik denk dat je in de buurt komt als je 500-650 betaald. Hangt beetje af in welke staat die is, en of de harddisk vervangen is. Die van de dual core 2 gaan stuk! Mijne heeft het ook begeven en is toen gratis vervangen via Apple, wat nu niet meer kan.

ik heb er ook zo een en nog uiterst tevreden ,was van de week bij zo mac dealer ,volgens mij amac of zoiets en die gaven voor de imac van 2009 775 euro wat ik best redelijk vond.
wat me trouwens tegen houd is dat ik alles opnieuw moet (wil) instaleren en daar momenteel helemaal geen zin in heb :slight_smile: en dan met name de windows partitie.