IMac 27" Mid 2011 start niet op na geheugenuitbreiding

Na wat rond gesnuffeld te hebben op dit forum heb ik bij Azerty een geheugenuitbreiding gekocht voor mijn iMac. Ik had 4 GB af fabriek en heb nu 2x4GB bijbesteld. Ik heb de modules in de vrije slots gemonteerd maar vervolgens start de computer niet meer op. hij geeft 3 tonen achter elkaar en blijft dat steeds herhalen.

Waar maak ik een fout?

Kijk hier eens:
http://www.onemorething.nl/community/topic/piep-bij-opstarten-imac

Ostinato,

Dank voor de verwijzing. Ik ga ermee aan de slag...

Is het speciaal voor Apple geheugen ?
Zo niet, dan kan het niet opstarten gebeuren. Deze week heb ik, voor een in bestelling staande iMac 27, 2x 4GB geheugen van Kingston gekocht. Het moest, na een telefoontje met de leverancier, inderdaad speciaal voor Apple zijn. +Scheelt wel 144 € ... met de Apple Store.

Hermanko,

Het betreft inderdaad geheugen van Kingston, te weten de KTA-MB1066K2/8G. Naar mijn weten zijn die geschikt voor een iMac 27" mid 2011.

Die beepjes komen van een POST (power on self test) , er is dus hardwarematig iets niet in orde
Als je het ram weer uit de mac haalt , start die mac weer op ?

Het type geheugen voor iMac Mid 2011 is: PC3-10600 DDR3 1333MHz SO-DIMM 204-pin.

1066MHz is niet goed, is voor iMac series vanaf 03.03.2009 tot 27.07.2010.

oeps, duur foutje (EUR 48)...

terugsturen?

Bijvoorbeeld:

Geheugen-SAMSUNG-PC10600-1333-SO-DIMM-8GB-2x4GB € 55,95.

Exact hetzelfde SAMSUNG Original geheugen, dat Apple o.a. levert, maar dan veel goedkoper.

@Fred , heb je het online aangekocht ?

Leg je probleem uit aan webshop.
je kan bij een online aankoop in elk geval je product retour zenden in de eerste 2 weken van aankoop. (wet koop op afstand)

Gebeld met Azerty, verkeerde modules kunnen terug alleen geen vervangende voor mijn machine snel leverbaar. Nu bij Mac4Us de Samsung modules besteld.

Weer een paar dagen wachten...

O.A kan je hier zien bij je eigen mac hoeveel HMz geheugen je nodig hebt en wat er nu inzit. Het plaatje betreft een MBP uit 2011, maar die gebruiken exact dezelfde module's als de imac's uit 2011.

[img]/uploads/community/cf0539eca6a27618fa9ad96f0244930c64c272f0_0.png[/img]

Gisteren besteld bij Mac4Us vandaag al weer in huis. 2 x Samsung 4GB en binnen 5 minuten geïnstalleerd. Mijn iMac is weer up to date!