Al zoveel gelezen en weet ik nog niet of ik scherm van ( iMac 27" late 2013) met Thunderbolt 1 kan gebruiken op de mac-mini?
Kan iemand me helpen?
Dank,
Heb ik ook gelezen, High Sierra op de iMac zou normaal geen probleem zijn om te downgraden maar wat met de nieuwe mini-mac M1? daar staat de nieuwste macOS op.
Het oude OS dient op de iMac (die met het scherm) te staan. Niet op de (nieuwe) Mac die je erop aansluit.
Daar komt bij dat de M1 Mac minimaal BigSur draait. Een downgrade naar HS is dus niet eens mogelijk.
Ik heb een Mac Mini late 2012 aangesloten op mijn 27 inch iMac late 2013 met een thunderbolt kabeltje. Op de mini is Sierra geïnstalleerd (ivm Aperture), maar op de iMac staat gewoon Catalina. Werkt prima. Dus ik snap niet goed waarom in berichten hierboven staat dat op de iMac alleen High Sierra of lager moet zijn geïnstalleerd. Op mijn iMac, die als beeldscherm wordt gebruikt, staat dus gewoon de laatste systeemsoftware die op deze computer draait, namelijk Catalina.
Ja is ook voor mij een beetje verwarrend maar zoals “Night” opmerkte de nieuwe Mac mini draait minimaal BigSur. Ook las ik in andere forums dat de nieuwe mini NIET kan aangesloten worden op een iMac.
Probeer het gewoon een keer.
Dit is nu juist mijn probleem, ik overweeg de aankoop van een mini mac of een nieuwe iMac 24".
Het is niet mogelijk om wat voor een iMac dan ook als een extern beeldscherm aan een M1 Mac mini te hangen. Er is een al langere tijd een fantastische work-around op de markt, maar die kost je $169 (± € 144,50). Voor een paar knaken meer heb je al een extern scherm, denk ik dan maar.