iMac 27" scherm "lam"

Gisteren ontdekt dat m’n scherm niet meer in gewenste stand blijft staan. Zonder enige oorzaak/aanwijzing is dit gebeurt! In Mei 2013 gekocht.
Iemand enige ervaring hier mee, kan ik er zelf iets aan doen om het te verhelpen of wordt dit een garantie kwestie? Is het überhaupt te repareren?

Cheers,
Pieter

Garantie is van toepassing indien je hem als consument hebt gekocht, of met AppleCare en er geen gekke dingen mee hebt gedaan (dus geen fysieke gebruikerssporen zichtbaar op de iMac/voet van de iMac).
Hoogst waarschijnlijk is het veer mechanisme in de voet gebroken en zal dit moeten worden vervangen. Ga naar je dealer toe waar deze is gekocht voor de snelste en netste afhandeling.

Bedankt voor je reactive. Kan dit zomaar gebeuren dan?

Ik heb hetzelfde. Nog een oplossing gevonden?

Ik heb vandaag exact hetzelfde. Vanuit het niets laat mijn iMac z’n koppie hangen. Het is toch vreemd. iMac late 2013 27".

Gisteren: een hard knappend geluid, ik schrok me rot, en operes hangt mijn 27" iMac late 2013.
Dan ga je zoeken en ik kwam hier terecht:

https://discussions.apple.com/thread/5717518

Het is dus, wederom, een ontwerpfout en wie het nog niet is overkomen gaat het binnenkort overkomen een keer!
En wederom hult Apple zich in stilzwijgen…

Mij is het zelfde overkomen.
IMac 27 inch Late 2012.
iMac liet zijn kop hangen net buiten de garantie.
Als er zoveel standaards zonder aanleiding kapot gaan moet dit toch een productie fout zijn.
Moet toch niet kunnen als je zo’n duur artikel koopt. Heet triest.
Reparatie kost bij navraag ongeveer € 200,00.
Weet iemand misschien een goedkoper alternatief???

In dit draadje zie je dat de hele iMac open moet en alles eruit, dus geen eenvoudige reparatie… Een hele simpele oplossing wordt ook gegeven: 'n rubber dop tussen scharnier en achterkant Mac. Niet mooi, wel functioneel.

Inmiddels is een reparatieprogramma gestart: Zie dit artikel op OMT.

Dat heb ik ook! En het gratis reparatieprogramma is vijf jaar geldig. Helaas knapte de veer na 5 jaar en twee weken. Gelukkig heb ik nog een oude Isight.

Apple Smart Sight