iMac "350" (Indigo); tips gevraagd

Na de aanschaf van mijn eerste Mac,s 3 maanden geleden (iBook en iPod) en kennismaking met deze site, ben ik helemaal besmet met het Macvirus. Daarom heb ik ook maar de iBook verkocht en een PB 12" uitgezocht. Dit is echt een perfecte laptop voor mij. Ze heeft alleen 1 nadeel. Het is mn enige Mac.

Daarom is de verzameling uitgebreid met een iMac “350” (Indigo). Deze heeft gelukkig wel het pro toetsenbord en muis maar geen OSX. Er staat 9.2 op en dat ken ik helemaal niet. Kan ik hier probleemloos OSX opzetten en kan ik zo maar upgraden naar een grotere HD. Hij heeft 320 Mb geheugen en een HD van 8 Gb.

Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die er OSX op hebben draaien. Is het stabiel, redelijk snel, enz.

Geen enkel probleem! Gewoon doen!!!

Alleen… update wel je firmware, steek maximaal ram geheugen in en dan pas updaten!

kijk ook hier

en hier ook op pagina 2 staat ook linkje naar pagina met download van firmware programmaatje.

Succes en enjoy! :innocent:

Een 8 GB harddisk is niet al te groot maar groot genoeg. Om ruimte te besparen zou ik wel een zogenaamde custom install doen vanaf de CD en de talen en printerdrivers die je niet gebruikt uitvinken zodat ze niet geïnstalleerd worden. Dat scheelt echt heel veel ruimte. Verder zal het prima draaien, ik heb het zelf op een iMac 400 DVSE gehad, maar ik zou wel wel wat extra RAM bijprikken als je die mogelijkheid hebt.

Het is de 2de versie van de iMac 350. Daar staat niet bij DV. Wat is dan het verschil met de DV versies (buiten de processor).

Je kan er geen DV's in draaien en dus ook zul je je installatie van de CD moeten doen.

Verder kan je dingen als Garageband niet installeren omdat je iMacje daarvoor niet voldoende in huis heeft. Processor te traag geloof ik. mijn iMac 400 DV det het ook met Garageband niet)

Succes

Het geheugen is 8ns PC100 SDRAM. Kan ik er dan ook pc133 inzetten als upgrade?

je hebt een 12" powerbook ... ik ga er van uit een redelik nieuwe. Denk je niet dat het een behoorlijke downgrade is na een 350 mhz appeltje? Je kunt ook gewoon een los toesen bord kopen voor je powerbook (zelf bluetooth ), en zelfs nog een extra monitor. Mijn ervaaring zegt me dat je toch hoofdzakelijk met eentje gaat werken en dat is waascheinlijk de snelste....je bent nu eenmaal gewend geraakt aan de snelheid en langer wachten is dan altijd zeer vervelend. Ik werk nu met een dual g5 2 ghz, in den beginne superrrrrsnel, nu normaal en moet een machine niet langzamer gaan werken.

met vriendelijke groeten…

[quote:51127469d1="Wulfey"]je hebt een 12" powerbook ... ik ga er van uit een redelik nieuwe. Denk je niet dat het een behoorlijke downgrade is na een 350 mhz appeltje? Je kunt ook gewoon een los toesen bord kopen voor je powerbook (zelf bluetooth ), en zelfs nog een extra monitor. Mijn ervaaring zegt me dat je toch hoofdzakelijk met eentje gaat werken en dat is waascheinlijk de snelste....je bent nu eenmaal gewend geraakt aan de snelheid en langer wachten is dan altijd zeer vervelend. Ik werk nu met een dual g5 2 ghz, in den beginne superrrrrsnel, nu normaal en moet een machine niet langzamer gaan werken.

met vriendelijke groeten…[/quote:51127469d1]

Het is ook niet i.p.v. mn PB, maar om een extra Mac voor thuis. Ik hoef er alleen maar mee te internetten en te downloaden. Vandaar mn vraag over het uitbreiden en OSX. Begin gewoon een verzameling Macs, als derde staat een PowerMac G4 op het lijstje.

in mijn glorie tijd had ik 5 goedwerkende Mac's, 2 pc's en een Silicon Grafics O2 staan.(mijn snelste Mac was toen een Ibook 600mhz) ( en nog wat oude spelcomputers van voor basic) Maar het kwam erop neer dat ik altijd maar 1 of sporadisch 2 computers tegelijkertijd had draaien. En alleen als ik bepaald bezoek kreeg gingen ze allemaal aan.(let hierbij vooral niet op je stroomverbruik) Toen heb ik op een helder moment er een paar verkocht en een nieuwe mac gekocht. (daar was mijn vriendin ook heeeeeeel blij mee)

oude mac’s zijn leuk, en ook niet slecht voor Steve als jij een verzameling wil aanleggen.
Want al die mensen die jij een oude Mac opkoopt hebben daarmee eerder het geld bijeen om weer te upgraden.

Maar handiger en doeltreffender ga je te werk als je ff lekker leert werken met je Powerboekje en daarna overgaat tot een Mac te kopen die voor een bepaalde taak zijn geld dubbel en dwars oplevert.
En trouwens in Multi-tasken is je powerboekje ook veel beter dan oude macjes.

Wel raad ik je een extra scherm aan, want thuis werken achter een 12" scherm is best kl**te en mischien nog een extra externe hd, voor het zware download werk in jouw geval.

Maar doe vooral waar jezelf je goed bij voelt, en laat je niet te veel beïnvloeden.