iMac 400 SE sneller dan iBook 600?

heb sterk het vermoeden, weet eigenlijk zeker, dat m'n iMac 400 SE met 256 MB sneller werkt dan m'n iBook 600 met 384 MB? Het zijn beide G3's, moet toch niet kunnen? Hebben meer mensen dit en hoe zou dat dan kunnen?

Meten is weten dus laat [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16231]XBench[/url] er maar eens op los.

Dingen als cache, bus speed, soort RAM e.d. hebben er ook mee te maken, die zijn in laptops vaak minder dan desktops. Ik zou de complete lijst specificaties eens vergelijken.

ik zal xbench eens laten lopen en de resultaten op papier naast elkaar leggen. je hoort nog.

Toen ik nog OS 9 op mijn iBookje had staan (zelfde specificaties als de jouwe) zag ik in Systeemprofiel bij de snelheid van de processor [i:73e3cd11dd]400-600 Mhz[/i:73e3cd11dd] staan. Ik ga ervanuit dat dit ook geldt voor OS X en dat het dus betekend dat als je met de accu werkt dat de iBook evensnel is als je iMac 400 Mhz.

Ik had in het verleden ook een iMac DV 400 Mhz en merk eerlijk gezegd ook niet zo’n verschil tussen die 2.