imac 400dv en macos 10.2 - na twee weken gaat alles langzamer

Hallo

Ik heb sinds twee weken 10.2 en in het begin ging alles lekker soepel,
maar begint het weer langzamer te worden en vooral explorer. Discspeed heb ik geprobeert maar heeft niets uitghaald. Dit probleem had ik ook al met 10.1.5

Is hier een oplossing voor ?

imacdv400/60go/512ram

[url=http://personalpages.tds.net/~brian_hill/macjanitor.html]MacJanitor[/url] even een poetsbeurt laten uitvoeren.

Ik heb de zelfde Mac en ken de problemen . Macjanitor of en crontab met cronnix zal schelen maar bedenk dat ook de HD wat voller kan raken en dus de ruimte voor de swapfiles kleiner wordt.Dit is een zeer belangrijke factor wat snelheid betreft. Houdt je je imac 400 nog een jaar of wat zet er in grotere schijf in en er zal al een aardig verschil zijn. Ik hoop volgend jaar een nieuwe mac te kopen dus ik berust er maar in .

Aljo

swapfiles kan je ook omzeilen door de iMac met RAM vol te stoppen. Met 1 Gig RAM hoor ik de HD nauwelijks ratelen. scheelt hem behoorlijk in levensduur en snelheid.

Ofwel heb je apps open staan die de CPU behoorlijk aanspreken.

Zo langzamerhand moet het toch duidelijk zijn. OSX 2 heeft nodig: Veel Schijfruimte en VEEL RAM !!!!!

Helaas ondersteund dit type imac niet meer dan 512mb ram.

Hallo

Met een harddisc 60 moet ik toch genoeg schijf ruimte hebben ?

;) Volgens Macstuff kan er wel meer dan 512 mb in kijk maar even op de site van Macstuff.

JJmac

Mactracker geeft aan dat er maximaal 1 gig ram in kan. 2x 512 mb strips.Dat moet ruim voldoende zijn.Maar het verbaast me toch dat hij het met 512 niet snel is.60 gig(5400 rpm of 7200 rpm scheelt ook wat) schijf moet ook voldoende zijn.Het is meer dan dat er standaard met een mac geleverd wordt.Dan denk ik toch dat de oorzaak iets anders is. En wat is langzaam ,een erg relatief begrip.

Veel langzamer dus ,als ik explorer wil sluiten duurt dat ongeveer 10sec. met chimera heb ik het zelfde probleem

Suggesties: PRAM-geheugen resetten (zappen) en/of voorkeuren van browsers verwijderen?

Succes :slight_smile:

Hoe kan ik het pram geheugen zappen ?

[quote:post_uid0="peter332"]Hoe kan ik het pram geheugen zappen ?[/quote:post_uid0] [u:post_uid0]Direct[/u:post_uid0] na herstart (uit het Apple-menu) de command, option, 'P', en de 'R'-toetsen ingedrukt houden [u:post_uid0]tot[/u:post_uid0] na het tweede opstartgeluid, dan laat je de toetsen direct los en laat je de Mac verder opstarten.

Het kan zijn dat enkele systeeminstellingen naar standaard zijn 'terug gezet'.

Succes :slight_smile:

Als het vooral bij de Exploder voorkomt (zoals je stelt), kun je ook proberen of het regelmatig legen van het browser cache invloed heeft. (kan in de voorkeuren van explorer) Daarnaast kun je, als je een snelle internetverbinding hebt het cache zo klein mogelijk maken. Dit heeft weinig tot geen nadelige invloed op de laadtijd van pagina's.

Dacht ik eens een goede tip te gaan geven, is Bart me weer voor. ;)

Om je browser cache te legen is het volgende programmaatje handig: Alladin SpringCleaning. Onderdeel van het programma is Iclean hiermee wis je na elke sessie internetten alle cookies, je browser cache en historie. Scheeld soms 40mb

Download je zo via limewire.