iMac 800, Powerbook 1,25 en Performa 5500/275

Als ik de Performa in netwerk wil leggen met de 2 andere mac's. Hoe begin ik daaraan en wat zijn de nodige stappen om het geheel goed te laten werken? Op de iMac en PB staat 10.3.3 en op de Performa 8.6. Ik veronderstel dat dit via de ethernetpoort zal gaan :? De iMac en de PB staan al in verbinding met elkaar via Airport. Kan ik ook Airport ontvangen op de Performa? (door een eventueel bestaand extern kaartje hiervoor 'of course')

Er bestaan PCI kaarten waar je een Airport kaart op kan prikken, en die je in je Performa kan steken. Je moet alleen eens nagaan of die door Os 8.6 ondersteund worden. Waarschijnlijk zal je Os 9.2 erop moeten zetten.

Ook een optie is een extern bakje dat compatibel is met het Airport netwerk, maar dat valt alleen aan te sluiten via USB. Dan zul je dus eerst een PCI USB kaar in de performa moeten steken, om dan dat bakje eraan te hangen.

Succes en laat weten wat het geworden is.

[quote:8918a6e479="wout"] Ook een optie is een extern bakje dat compatibel is met het Airport netwerk, maar dat valt alleen aan te sluiten via USB. Dan zul je dus eerst een PCI USB kaar in de performa moeten steken, om dan dat bakje eraan te hangen.

Succes en laat weten wat het geworden is.[/quote:8918a6e479]

Niet helemaal; je hebt ze ook voor Ethernet.

Hoe dan ook, zou ik je aanraden om het gewoon via een ethernet-kabel te doen Je hebt goede kans dat als je een kaart koopt, deze niet werkt op je Performa; voornamelijk vanwege het OS wat denk ik niet meer ondersteund wordt door de drivers.