imac 800mhz met superdrive

is de superdrive in een imac 800 1 of 2 speed? met princo dvd's brand ie op 1 speed, terwijl het dvd's zijn voor 1-4speed.

Deze vraag komt wwel erg vaak voorbij volgens mij.

1-speed dus.

lees [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86130-N] DIT[/url] eens. Gaat o.a. over een belangrijke update.

[quote:e739cfea7e=“Jurriaan”]is de superdrive in een imac 800 1 of 2 speed?[/quote:e739cfea7e]

het is trouwens zo dat toen die imacs 800 uit de winkel kwamen de drive op 2 speed kon branden en niet wat er hierboven beweerd werd 1 speed. Verder kunnen ze nu dankzij een BELANGRIJKE firmware update tot 4 speed. Die update is er al een tijdje.

sccs
frans

Nee, dan lees je niet goed, er staat namelijk:

[quote:ffca6059a1]…lezen van en schrijven naar snelle media zonder dat de snelheid van de eenheid wordt verhoogd; de bijgewerkte SuperDrive met 2-voudige snelheid schrijft met 1-voudige snelheid naar snelle media. Voor de beste resultaten kunt u dus het best dvd-r-media met 2-voudige snelheid blijven gebruiken[/quote:ffca6059a1]

Dus met 2 speed schijfies brandt ie op 2 speed, met snellere disks brandt op 1 speed.

[UPDATE] ik heb me zojuist laten vertellen dat wat ik eerder beweerde niet helemaal klopt of liever gezegd helemaal niet hahahahahahaha

ik ben niet zo goed in lezen, dat blijkt maar weer
:wink:

Ik heb er zelf een, [iMac 800 Superdrive],en heb de volgende ervaringen:

Ik heb de laatste firmware draaien, de DVD’s van Apple zelf kan ik branden op 2 speed, de meeste andere merken op 1 speed, ik weet nog niet waarom.

De firmware-update is enkel bedoeld om te zorgen dat je superdrive de nieuwe, snellere media herkent.

wat is het nou 1 of 2 speed?:? ik heb geen idee en apple help op deze imac helpt ook niet. is het nou 1 of 2 speed? of 1/2speed, dat is helemaal traag.

[quote:b968240bf1="Tjerker"]Dus met 2 speed schijfies brandt ie op 2 speed, met snellere disks brandt op 1 speed.[/quote:b968240bf1]