is de superdrive in een imac 800 1 of 2 speed? met princo dvd's brand ie op 1 speed, terwijl het dvd's zijn voor 1-4speed.
Deze vraag komt wwel erg vaak voorbij volgens mij.
1-speed dus.
lees [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86130-N] DIT[/url] eens. Gaat o.a. over een belangrijke update.
[quote:e739cfea7e=“Jurriaan”]is de superdrive in een imac 800 1 of 2 speed?[/quote:e739cfea7e]
het is trouwens zo dat toen die imacs 800 uit de winkel kwamen de drive op 2 speed kon branden en niet wat er hierboven beweerd werd 1 speed. Verder kunnen ze nu dankzij een BELANGRIJKE firmware update tot 4 speed. Die update is er al een tijdje.
sccs
frans
Nee, dan lees je niet goed, er staat namelijk:
[quote:ffca6059a1]…lezen van en schrijven naar snelle media zonder dat de snelheid van de eenheid wordt verhoogd; de bijgewerkte SuperDrive met 2-voudige snelheid schrijft met 1-voudige snelheid naar snelle media. Voor de beste resultaten kunt u dus het best dvd-r-media met 2-voudige snelheid blijven gebruiken[/quote:ffca6059a1]
Dus met 2 speed schijfies brandt ie op 2 speed, met snellere disks brandt op 1 speed.
[UPDATE] ik heb me zojuist laten vertellen dat wat ik eerder beweerde niet helemaal klopt of liever gezegd helemaal niet hahahahahahaha
ik ben niet zo goed in lezen, dat blijkt maar weer
Ik heb er zelf een, [iMac 800 Superdrive],en heb de volgende ervaringen:
Ik heb de laatste firmware draaien, de DVD’s van Apple zelf kan ik branden op 2 speed, de meeste andere merken op 1 speed, ik weet nog niet waarom.
De firmware-update is enkel bedoeld om te zorgen dat je superdrive de nieuwe, snellere media herkent.
wat is het nou 1 of 2 speed?:? ik heb geen idee en apple help op deze imac helpt ook niet. is het nou 1 of 2 speed? of 1/2speed, dat is helemaal traag.
[quote:b968240bf1="Tjerker"]Dus met 2 speed schijfies brandt ie op 2 speed, met snellere disks brandt op 1 speed.[/quote:b968240bf1]