iMac crashmachine?

Vanmorgen horen beweren dat de nieuwste iMac ongelooflijk veel crasht. Iemand die op het werk zo een 10 nieuwe iMacs heeft staan vertelde dat de toestellen om de haverklap crashen, minstens evenveel als de pc's die er ook aanwezig zijn. Hebben de iMac'ers onder jullie dit ook aan de hand? Het zou een reden kunnen zijn om er momenteel geen te kopen.

Zelf geen last van, maar er zijn altijd machines die niet 100% werken. Dat heten productiefouten.

Aan wat voor crashes moet ik dan denken? Want mijn witte iMac crasht vrijwel nooit.

Het gaat om de nieuwe alu-iMacs. En de crashen zijn meestal totale vastlopers, volgens de persoon in kwestie voornamelijk te maken met slechte ventilatie in de te kleine behuizing :?

Geen last van, maar hij werkt wel vaak langzaam door de 1gb aan geheugen. En dat probleem met de ventilatie kan wel kloppen, maar lijkt me onwaarschijnlijk omdat dit dan ook zou moeten voorkomen bij laptops en mijn mbp werkt gewoon goed. En mijn PC had een keer 110 graden celcius bij de processor en die werkte ook nog gewoon full-speed, hij viel daarna wel uit...

ik volg de mac sites in NL en USA regelmatig en ben geen meldingen tegengekomen dat dit vaker dan normaal gebeurt. 10.5.0 was niet de meest geweldige versie, dus updaten naar de meest recente versie! Let ook op 3rd party software die misschien niet geschikt is voor Leopard. Sommige fonts(managers) gaven problemen met vastlopers.

[quote:7aee41eb11="Geedee"]Het gaat om de nieuwe alu-iMacs. En de crashen zijn meestal totale vastlopers, volgens de persoon in kwestie voornamelijk te maken met slechte ventilatie in de te kleine behuizing :?[/quote:7aee41eb11]

ik zou eerst eens navragen wat hij er op draait als ze crashen.

Ik werk hier op een alu iMac met 3 gig geheugen en nog geen crash gehad

Geen crash gehad ; de spec's staan hieronder !!!!!!!! :D

Wij hebben een witte iMac en 3 alu iMac's.............geen problemen

never nooit geen last van gehad hoor! :D

Als de persoon in kwestie er zoveel problemen mee heeft en echt geen blijf weet met z'n miserie dan ben ik wel bereid om zo'n alu iMac over te nemen voor een kleine 100 euro. Een win-win situatie zeg maar.

Ik hoor het graag! :wink:

ook totaal geen problemen met crashes...

Jammer genoeg heeft mijn alu iMac sinds december zo'n 4 maal een "full-stop" gehad. Of het een temp. probleem was kan ik niet zeggen, maar het is wel erg vervelend.

Geen 3rd party of zware software draaien… gewoon een fijne mededeling dat ik de power knop een paar seconden moet indrukken… :frowning:

Maar om het nou storend te noemen… tja… de kast ziet er wel gelikt uit 8)

[quote:9200de0ef6="rednesed"]Als de persoon in kwestie er zoveel problemen mee heeft en echt geen blijf weet met z'n miserie dan ben ik wel bereid om zo'n alu iMac over te nemen voor een kleine 100 euro. Een win-win situatie zeg maar.

Ik hoor het graag! :wink:[/quote:9200de0ef6]

Sluit me daar bij aan ,en het mag ook voor een grote 100€ zijn !!

Ik bied 200!! :P

Hoi,

heb mij imac 24inch alu nu een half jaar. crasht nooit.
Alleen in het begin toen ik hem net had (ze waren toen net uit) wel.
Dat kwam door de videokaart. Daar is een firmware update voor geweest en sinds die tijd draait hij super.
Misschien zou je daar nog naar kunnen kijken.

hier ook totaal geen problemen met crashen op een alu-imac. alleen is hij soms wat traag, maarja, dat zal wel aan leopard liggen, tiger was met de eerste versies ook niet al te snel. dus zoals wouwout zegt, gewoon blijven updaten...

Tja, ik word alleen maar bang van die crashgeruchten. Lang geleden had ik een PowerPC 5400 met OS 9 en die crashte om de vijf minuten. Dat wil je dus echt niet meemaken. Mijn bolletje G4 crasht nooit en die luxe wil ik behouden als ik overstap op een alu iMac.

Ik heb een jaar een 24" iMac wit gehad: nooit gecrashed Sinds augustus een 24" iMac aluminium: nooit gecrashed Een enkele keer dat een programma eruit klapt (1a2x per maand - bij >30 uur per week dat ik op die machines werk), maar het OS en de iMac draaien altijd onverstoorbaar door.